Palloseura pelaa vielä ennen joulutauolle siirtymistään kotona Kajaanin Hokkia sekä Helsingin Jokereita vastaan. Hokki tulee Forssaan perjantaina ja Jokerit kannattajineen lauantaina.

Perjantain ottelussa on FoPS junioreiden kannustuskisa! Myös paras kannustusasu palkitaan (koko yleisön joukosta) Paras asu sekä kolme parasta kannustusjoukkuetta palkitaan KOTIPIZZA Forssan palkinnoilla!

Perjantain ottelussa siis vastaan saapuu Kajaanin Hokki, joka on juuri Palloseuran yläpuolella sarjataulukossa. Joukkueet ovat kohdanneet kertaalleen tällä kaudella, Kajaanissa Hokki otti puhtaan 3-0 voiton syyskuun lopulla.

Hokin kultakypärää kantaa puolustaja Niko Mikkola, joka näyttää päässeen hurjaan iskuun , todennäköisesti seuraamalla täys nimikaimansa hyviä otteita Florida Panthersin paidassa! Mies on tehnyt pisteet 4+14. Pisteen perässä tulee Tuomas Komulainen tehoin 6+11 ja kolmantena Julius Korjus joka on tehnyt 4+9. FoPS junioreiden kasvatti Kasperi Heinänen on tehnyt 2+8. Ex-FPS peluri Janne Jokinen on tehnyt 4+2. Palloseuran kanssa viikko sitten sopimuksen purkanut Tomi Niku siirtyi Hokkiin, saattaa tehdä debyytin juuri alkukauden seuraansa vastaan. Mielenkiinnolla odotamme, että näemmekö katsomossa Teemu Selänteen, sillä pojat Leevi ja Eetu pelaavat nimittäin Kainuulaisten riveissä.

Hokin maalilla on vastuu jakautunut melko tasan. Palloseuraa pari kautta edustanut Eetu Nieminen on pelannut 13 ottelua (3-6-3) torjuntaprosentin ollessa 90,06. Palloseuraa vastaan nollan pitänyt Faustas Naudeda on pelannut 11 ottelua (2-1-8), torjuntaprosentti hänellä on 88,35

Hokin edelliset ottelut : Hokki – Hermes 2-3 (ja), Jokerit – Hokki 2-1, KOOVEE – Hokki 1-6, Hokki – K-Vantaa 3-1, Hokki – Ketterä 2-5

FPS – Kajaanin Hokki perjantaina 15.12 klo 18.30 Forssan Jäähallissa

Lauantain otteluun saamme vieraaksi Helsingin Jokerit. Jokerit kohdattiin lokakuun lopulla Keravalla, ottelu eteni voittomaalikilpailuun, jossa Jokerit otti lisäpisteen lopputuloksen ollessa 3-2 (vl).

Jokereiden kultakypärä sovitetaan (tätä kirjoitettaessa) Alexander Forslundin päähän , tehot 4+17. Erkka Seppälä seuraa numeroin 4+16 ja kolmantena tulee Oskari Kalajanniska tehoin 10+9. Palloseuran paitaa HPK-lainana kantanut Niclas Tenhovuori on tehnyt 6+6 , toinen usein Forssassa pelannut, puolustaja Atso Lehtinen on tehnyt 1+4. Pisteet saattavat muuttua ennen lauantaita sillä Jokerit kohtaa RoKi:n torstai iltana.

Jokereiden maalivahti tilanne on elänyt kauden aikana. Seura hankki kokeneen Ville Kolppasen kesken kauden, Kolppanen on pelannut 5 ottelua (2-1-2), eikä torjuntaprosenttikaan ole aivan parhain, 87,39. Ykkösmaalivahdiksi on varmoilla otteillaan noussut Henri Risikko joka on pelannut 11 ottelua (6-1-2) , torjuntaprosentti on hyvä 92,89. Severi Auvinen on pelannut 9 ottelua (1-4-3) torjuntaprosentti vielä viime kaudella Ketterää menestykselliseti edustaneella Auvisella on 89,48.

Jokereiden edelliset pelit: Jokerit – KOOVEE 6-1, Ketterä – Jokerit 5-0, Jokerit – IPK 2-5, Jokerit – Hokki 2-1, Jokerit – KeuPa HT 5-2.

FPS – Helsingin Jokerit lauantaina 16.12 klo 17.00 Forssan Jäähallissa. Ottelu on loppuunmyyty.

Palloseurassa on myös tapahtunut sitten viime viikon. Ensin maanantaina päävalmentaja Christer Nylund irtisanoutui, yhdeksäs perättäinen tappio riitti. Joukkueen vt vastuuvalmentajaksi siirtyi apuvalmentajan paikalta Rauli Raitanen. Tiedote Chrisun LÄHDÖSTÄ

Keskiviikkona puolestaan julkaistiin että Janne Laakkonen käytti ulkomaanoptionsa ja siirtyy ulkomaille pelaamaan. Uusi seura tiedottaa aikanaan sopimuksen. Jännityksellä odotamme , että onko Janne löytänyt jälleen uuden maan urallaan! Janne Laakkonen pelasi Palloseurassa 16 ottelua , joissa teki 17 pistettä ( 4+13)  Tiedote Janne Laakkosen SIIRROSTA

Palloseuran kultakypärä pysyy vakaasti Miro Lehtimäen päässä, tehot 11+8. Laakkosen lähdettyä , seurassa jatkavista toiseksi tehokkaampana tulee Joel Ratkovic Berndtsson, tehoin 3+7. Risto Saarisella on tehtynä tehot 4+5.

Palloseuran maalilla pelasi viime viikonvaihteessa molemmat ottelut Ville Viskari. Villelle on nyt kertynyt kolmessa ottelussa 96 torjuntaa, 17 osumaa on mennyt seläntaakse, torjuntaprosentti on 84,96. Ville on pelannut Ketterää, Kiekko-Poikia ja KeuPa HT:ta vastaan. Sairastelun takia viime viikonlopun huilannut Alex Mäkelä kohtaa pelatessaan entisen seuransa Hokin. Axun torjuntaprosentti on edelleen hyvä 91,24, toki se on hieman luonnollisesti pudonnut huippulukemista Palloseuran tappioputken aikana.

Palloseuran edelliset kamppailut : KeuPa HT – FPS 7-3, FPS – JoKP 2-5, FPS – IPK 2-6, FPS – K-Vantaa 3-4, RoKi – FPS 6-2.

Kyllä tässä on kovasti haku päällä pelaajissa, mutta aika kuivat on markkinat toteaa pelaajakordinaattori Anssi Rantanen.

Kokoonpano päätetään torstaina treenin jälkeen, mutta muutoksia tulee. Malte on pois varmuudella. Kaksi kovaa ja hienoa kiekkopeliä tulossa. Pelilliset asiat pysyvät mutta ilmeeseen on saatava muutos. Herätyskello on soinut. Vastuuta pitää ottaa ihan kaikkien kommentoi vt.vastuuvalmentaja Rauli Raitanen.

Poissa kokoonpanosta:

Malte Hasselgren (alavartalo vamma) noin kuukausi

HUOM! Jokerit ottelussa haasteita pysäköinnissä johtuen loppuunmyydystä ottelusta ja jäähallien muista tapahtumista. Lisäksi ottelussa käytössä ohjattu sisäänkäynti, kts. ohje!

TIEDOTE PYSÄKÖINNISTÄ

❗Suosittelemme pyörällä tai kävellen tulemista, ja suosimaan kimppakyytejä
Pysäköintialueet;

1. Forssan jäähalli
Jäähallin etupihan parkkipaikka on normaalisti käytössä.
Osoite; Urheilukentänkatu 6

2. Forssan urheilukenttä
Urheilukentän edessä sijaitseva parkkipaikka.
Osoite; Urheilukentänkatu

3. Sairaalan parkkipaikka
Osoite; Urheilukentänkatu 9

4. Terveyskeskus
Terveyskeskuksen parkkipaikka on kokonaan ottelun pysäköinnin käytössä.
Osoite;Urheilukentänkatu 2

5 & 6. Nikkilänkadun ja Lepistönkadun väliset parkkipaikat