Palloseura kohtaa viikon ainoassa ottelussaan RoKi Hockeyn Rovaniemeltä. Ottelu pelataan kotihallissa Perjantaina 3.11.

RoKi on tähän mennessä pelannut 11 ottelua joista on varsinaisella peliajalla voittanut 4, kaksi ottelua Jokereita vastaan on venynyt jatkoille. Näistä voitot ovat 1-1. Kuuden vierasottelun saldona on 2-0-1-3. Ennen Forssaan saapumistaan RoKi kohtaa vielä TUTO Hockeyn vieraskentällä Turussa, ottelu pelataan torstaina.

RoKi:n kultakypärä (ennen torstaita) on ensimmäistä Mestis kautta pelaava Eero Niemi. Ässien kasvatti on tehnyt piste/peli tahdilla yksitoista pistettä numeroin 2+9. Kokenut , RoKi:n kapteeni, Antti Erkinjuntti seuraa tehoin 3+6 ja kolmantena Jaani Holopainen tehoilla 3+5.  Palloseuran paidassa pari kautta Forssalaisyleisöä ihastuttanut Paavo Tyni on pelannut 9 ottelua tehoin 3+3. Joukkueessa on Paavon lisäksi toinenkin ”tammelalaisvävy” eli Niko Sihvonen joka  on pelannut 6 ottelua ilman tehopisteitä.

RoKi:n maalilla , niin ikään Ässistä siirtynyt Roni Huunonen on kantanut päävastuun. 8 ottelua (tilastoissa 4-1-2) torjuntaprosentilla 85,98. Sami Suni on pelannut neljässä pelissä  (0-1-3) torjuntaprosentti 81,08.

RoKi:n viimeiset ottelut : 2.11 TUTO vs RoKi , RoKi – KOOVEE 4-1, RoKi – Jokerit 4-3 (vl) , RoKi – Jokerit 2-6, KOOVEE – RoKi 1-6, Hermes – RoKi 8-1

FPS – RoKi Hockey Forssan Jäähallissa perjantaina 3.11 klo 18.30

Palloseura pelasi viime viikolla 2 kovaa kamppailua. Imatran Ketterää vastaan johdettiin 3-1 ja paikkoja oli vielä lisätä johtoa, mutta lopulta Ketterä kampesi kolmannessa erässä ohi voittaen 3-5, viimeinen maali tyhjiin.

Jokereita vastaan puolestaan noustiin hienosti 2-0 tappioasemasta 2-2 tasoihin , mutta yhdeksään kierrokseen venyneen voittolaukauskilpailun jälkeen Palloseura taipui 2-3(vl) ja nappasi plakkariin yhden pisteen lisää.

Jokerit ottelussa sekä Erik Heikkilä että Eetu Santanen laukoivat kauden avausmaalinsa. Heikkilälle maali oli ensimmäinen Mestiksessä. Ketterä ottelunsa ensimmäisen Mestis maalinsa teki Joel Ratkovic Berndtsson.

Palloseuran kultakypärää kantaa edelleen Miro Lehtimäki tehoin 6+3, hyvää tulokaskautta pelaava puolustaja Viljami Jokirinne on noussut toiseksi tehoin 3+3 ja kolmantena tulee Joel Ratkovic Berndtsson tehoin 1+5. Palloseuran +- tilaston kärjessä on Jokirinne jonka merkintä on +5.

Palloseuran maalilla on yhtä vaille kaikki ottelut urakoinut Alex Mäkelä jonka torjuntaprosentti viikonlopun jälkeen on 92,86.

Palloseuran edelliset ottelut: Jokerit – FPS 3-2(vl), FPS – Ketterä 3-5, FPS – KOOVEE 4-1, K-Espoo – FPS 2-0, FPS – TUTO 4-3 (ja)

Joonas Liimataisen sopimus on purettu yhteisymmärryksessä. Kiitos Joonas ajastasi Vihreässä paidassa ja Tsemppiä tulevaan!

Päävalmentaja Christer Nylund kommentoi tulevaa ottelua seuraavasti : Tärkeä peli tulossa ennen maajoukkuetaukoa. Hyvin ollaan pelattu ja näin on ajatus jatkaa. Kroppa likoon ja vedetään täysillä!

HPK-lainana on viikon otteluun saapumassa Mikael Tapio.

Poissaolijat tämän viikon ottelusta:

Mika Huhtasalo ( ylävartalovamma) viikkoja

Kasper Seppälä (yläraajavamma) viikkoja