Palloseura vieraili lauantai-iltana Keravalla jossa meitä isännöi Helsingin Jokerit.

Avauserä mentiin melko tasaisesti päästä päähän. Jokerit hallitsi alussa, mutta erän vanhetessa Palloseura sai paremmin otetta. Palloseuran parhaat tilanteet tulivat erän puolivälin nurkilla jolloin Michal Kvasnican johtama kakkosketju pyöritti pitkän tovin ja Jokereiden pitkänkiekon jälkeen oli Tomi Palolla hyvä nousu kulmasta maalille, mutta Severi Auvinen Jokereiden maalilla torjui. Palloseura joutui alivoimalle 16 minuutin kohdalla kun Oskari Lahtiselle tuomittiin kaksi minuuttinen, paras tilanne oli kuitenkin Palloseuralla alivoimalla kun Viljami Jokirinne nousi maalille, kiekko ei  hyvästä paikasta huolimatta mennyt maaliin ja joten avauserän jälkeen tilanne oli  0-0.

Toisen erän alkuun Jokerit tuli melko vahvasti ja kehitti tilanteita joista selvittiin kunnes ajassa 24.03 Oskari Kalajanniska karkasi läpi ja laukoi kiekon varmasti ohi Alex Mäkelän. Seuraavalla minuutilla Palloseura joutui  alivoimalle kun Janne Laakkonen sai 2 minuuttia koukkaamisesta , alivoima kestettiin mutta ajassa 29:04 Palloseuraakin HPK-lainana edustanut  Niklas Tenhovuori laukoi Emil Kuuslan hienosta poikittaissyötöstä numeroiksi 2-0. Myös Palloseura pääsi kokeilemaan ylivoimaa hieman erän puolivälin jälkeen tulosta syntynyt. Erän lopulla  Janne Laakkonen joutui korkeasta mailasta jäähylle. Palloseura pelasi todella vahvaa alivoimaa. Viime hetkillä noustiin alivoimalla hyökkäykseen, ensin Viljami Jokirinne yritti ja ajassa 39:57 Erik Heikkilä onnistui laukomaan kiekon ohi Severi Auvisen ja  tilanne oli 2-1. Kyseessä oli Erik Heikkilän uran ensimmäinen mestis maali.

Palloseura nousi kolmannen erän alussa tasoihin ylivoimahyökkäyksen päätteeksi, Eetu Santanen laukoi kauden avausmaalinsa Viljami Jokirinteen ja Erik Heikkilän toimiessa syöttäjinä. Palloseura kesti kolmannessa erässä kaksi alivoimaa ja Alex Mäkelä joutui torjumaan pari läpiajoa. Näistä selvittiin ja ottelu eteni jatkoajalle.

Palloseura voitti kiekon aloituksesta ja piti kiekkoa puolet jatkoajasta, pari tilannetta aukesi meille, kuten lopulta Jokereillekin. Tulosta ei syntynyt ja ratkaisu jouduttiin hakemaan voittolaukauksilla. Mikael Tapio ja Otto Pasonen veivät Palloseuran 0-2 johtoon, mutta Jokerit kirivät neljännellä ja viidennellä laukauksella tasoihin ja lopulta johtoon yhdeksännellä kierroksella Hannes Häkkilän maalilla johtoon, tämä riitti voittoon kun Severi Auvinen Jokeri maalilla torjui Michal Kvasnican tasoitusyrityksen.

Alex Mäkelä Palloseuran maalilla oli vireessä torjuen 37 Jokeri laukausta , Severi Auvinen Jokereiden maalilla torjui 25 kertaa.