Palloseura sai viikonvaihteen ensimmäiseen otteluun vieraakseen Imatran Ketterän joka joutui otteluun illan odotetuinta vierasta eli Miku Ronkaista

Ketterä pääsi kolmannella minuutilla ylivoimalle kun Eetu Santanen joutui koukkaamisesta istumaan, Palloseuran alivoima kesti maalivahti Alex Mäkelän johdolla ,vaikka pari kertaa kiekko pyöri todella lähellä maaliviivaa.
Palloseura joutui myös toistamiseen alivoimalle Joel Ratkovic Berndtssonin joutuessa varsin kevyesti jäähylle. Alivoimasta selvittiin tälläkin kerralle. Jäähyn jälkeen Ketterän Tomi-Petteri Ansio pääsi nokikkain Alex Mäkelän kanssa, Mäkelä torjui varmasti. Palloseuran ensimmäinen parempi tilanne oli hetkeä myöhemmin, Miro Lehtimäki nosti kohti maalia josta Janne Laakkonen pääsi jatkamaan kuitenkin onnistumatta.
Palloseura kuitenkin onnistui hetkeä myöhemmin, Viljami Jokirinne löysi hienolla syötöllään takatolpalta ylösnousseen pakkiparinsa Mikael Tapion joka viimeisteli varmasti Palloseuran 1-0 johdon, maalin toinen syöttäjä oli Janne Laakkonen.  Maali syntyi ajassa 15:32.
Palloseuralla oli vielä hieno tilanne siirtyä kahden maalia johtoon kun Erik Heikkilälle avautui läpiajo, mutta Santeri Lipiäinen onnistui torjumaan tilanteen joten tilanne avauserän jälkeen oli Palloseuran 1-0 johto.

Toisen erän toisella minuutilla Ketterä pääsi 5vs3 ylivoimalle kun Oskari Lahtinen ja Janne Laakkonen joutuivat samaan aikaan jäähylle, Alex Mäkelä torjui ensin hienosti, mutta vajaan minuutin pyörityksen jälkeen Mikko Haaparanta onnistui tasoittamaan ottelun ajassa 22:30. Ketterällä oli vielä yli minuutti ylivoimaa jäljellä, mutta Palloseura iski alivoimalla! Tomi Niku vapautti Justus Ojalan ja Ojala viimeisteli varmasti kauden toisen maalinsa ajassa 23:19. Jäähyltä päästyään Laakkonen oli lähellä tuikata Palloseuralle kolmannen osuman mutta kiekko osui tolppaan.
Palloseuran hyvä ote jatkui ja ajassa 27:21 syntyi kolmas maali, Joel Ratkovic Berndtsson pääsi maalin edestä tekemään ensimmäisen Mestis maalinsa, syöttäjinä olivat Oskari Lahtinen ja Otto Pasonen.
Ketterä onnistui tekemään ajassa 29:29 3-2 kavennuksen kun Aleksi Akkilan ohjaus hyväksyttiin videotarkastuksen jälkeen.
Erän lopulla Palloseura pääsi kokeilemaan ylivoimaa, Aleksi Sinkkonen koukkasi hyökkäyspäässä Michal Kvasnicaa. Ylivoima ei tuottanut tulosta joten kolmanteen erään lähdettiin Palloseuran johtaessa ottelua 3-2.

Kolmas erä alkoi Ketterä rangaistuksella, Aleksi Sinkkonen huitoi Kvasnicaa käsille, mutta Palloseuran ylivoima ei toiminut.
Tilanteet olivat vähissä kunnes Ketterän pari jäähyä istunut Aleksi Sinkkonen pääsi kiertämään Palloseuran maalin ja tuikkaamaan pelin tasoihin vanhanaikaisella ajassa 48:07. Ketterä jatkoi pyöritystään ja Palloseura otti aikalisän rauhoittaakseen pyörityksen.
Aika lisän jälkeen avautui Palloseuralle uusi ylivoima Akkilan joutuessa kiinnipitämisestä jäähylle. Yv oli Palloseuran illan parasta ja nyt tuli vetojakin, muttei osumia.
Ketterä puolestaan pääsi yrittämään viitisen minuuttia ennen loppua ylivoimalla, kun Mikael Tapio joutui maalinkulmaväännöstä istumaan. Palloseuran alivoima kesti ja tilanne pysyi tasoissa. Jäähyn päättymisestä ehti kulua kuitenkin vain puolisen minuuttia, kun peliajassa 57:00 Roope Turunen pääsi keskeltä laukomaan kiekon verkkoon ja Ketterä otti 3-4 johdon. Lopussa Palloseura otti Alex Mäkelän pois maalilta, mutta kuten monesti , pääsi vastustaja rokottamaan kiekon tyhjiin. Tällä kertaa hyökkäyspäässä harhan jälkeen Ketterä pääsi kiekkoon ja Riku Tuomola pääsi entisessä kotihallissaan liruttamaan loppunumeroiksi 3-5.

Palloseuran maalilla Alex Mäkelä torjui 26 kertaa, Ketterän Santeri Lipiäiselle kertyi 21 torjuntaa.

Palloseuran ottelut jatkuvat heti huomenna kun Vihreäpaidat matkustavat FPS Fan Clubin tukemana Keravalle kohtaamaan Helsingin Jokerit.

Kuva: Kari Vahaniitty

Teksti: Timo Tukia