Palloseuran alkaneeseen viikkoon kuuluu 2 vähintäänkin mielenkiintoista ottelua , molemmat kamppailut pelataan loppuviikosta.

Ensin perjantaina Forssaan saapuu Imatran Ketterä. Viime vuosien kestomenestyjä Ketterä on tällä kaudella entistä mielenkiintoisempi vastustaja, sillä kesällä joukkueen riveihin siirtyivät forssalaiskasvatit Miku Ronkainen ja Riku Tuomola.

Alkukaudesta hieman peliään hakenut Ketterä on saanut pelinsä paremmin kulkemaan ja voittanut viimeisestä kahdeksasta ottelusta seitsemän. Lisäksi Ketterä on voittanut 4 edellistä matkapeliään. Ketterä on ollut erittäin vaarallinen etenkin ylivoimalla, joukkueen yv prosentti on mestiksen paras, 36%.

Ketterän kultakypärää kantaa jo Forssassa samaan hommaan tottunut Miku Ronkainen tehoin 6+5,  latvialainen Anri Ravinskis on samoissa pisteissä tehoin 5+6. Patrik Juhola on hänkin tehoillut 11 pistettä, 4+7. Riku Tuomola on puolustajan paikalta kerännyt 3+4 pistettä ja omaa Ketterän parhaan +- tilaston eli +8.
Ketterän maalilla Santeri Lipiäinen torjui tiistaina K-Vantaata vastaan kauden ensimmäisen nolla pelinsä. Hänen saldonsa on 4-1-4 ja torjuntaprosentti 91,16.  Ketterän toinen maalivahti on Reima-Ville Roos joka on pelannut viidessä pelissä (3-1-0) torjuntaprosentilla 83,72.

Ketterän viisi viimeistä ottelua: Ketterä – K-Vantaa 4-0 , KeuPa HT – Ketterä 2-4 , Hermes – Ketterä 2-5, Ketterä – IPK 2-5, JoKP – Ketterä 1-2.

FPS vs Ketterä perjantaina 27.10 klo 18:30 Forssan Jäähallilla

Lauantaina Palloseura puolestaan kohtaa Helsingin Jokerit , ottelu pelataan Keravalla. Siitä on jo aikaa kun viimeksi ollaan Jokerit kohdattu, kaudella 88-89 joukkueet kohtasivat toisensa neljä kertaa. FoPS – Jokerit 1-13 (pelattiin Helsingin jäähallissa, koska Forssan halli ei ollut vielä valmiina) Jokerit – FoPS 4-6 (pelattiin 4 päivää edellisen kamppailun jälkeen!) Tapaninpäivänä 88 pelattiin ikimuistoinen kamppailu jonka ratkaisun laukoi Pat Ryan lähes Jokereiden vaihtoaition edestä ajassa 59:59 ja FoPS voitti 6-5. Viimeinen ottelu oli tammikuun lopulla jolloin Jokerit voitti kotonaan maalein 8-4.

Jokerit on pelannut 5 edellistä otteluaan vieraissa eikä ole välttynyt tappioilta. Keravalla Jokerit ovat pelanneet vain kahdesti. KOOVEE haki täyden pistepotin numeroin 2-3 ja RoKi ottelukin venyi ylitöiksi jonka jälkeen Jokerit juhli voittoa 4-3 voittolaukauksilla.

Jokereiden alkukauden tehot ovat jakautuneet melko tasaisesti. 11 pistettä ovat keränneet Emil Oksanen (5+6), Leevi Lemberg (5+6), Alexander Forslund (3+8) sekä Erkka Seppälä (2+9) Palloseuran paitaa kantaneista Niclas Tenhovuori on tehoissa 4+1 ja Atso Lehtinen 0+2.  Atso on ollut viime pelit pois loukkaantumisen takia.
Jokereiden maalilla on Henri Risikko pelannut kuudessa pelissä (3-1-1) torjuntaprosentti hänellä on 93,29 jolla johtaa Mestiksen maalivahtitilastoa ennen Palloseuran Alex Mäkelää.  Jokereiden toinen veskari on Ketterästä siirtynyt Severi Auvinen, joka on ollut seitsemässä ottelussa maalilla (1-3-2) torjuntaprosentti on 88,36.
Risikon pelikunto on arvoitus, sillä hän loukkaantui perjantain RoKi ottelussa ja Auvinen pelasi lauantain RoKi kamppailun, eikä Risikko ollut edes varalla.

Jokereiden viisi viimeistä ottelua: RoKi -Jokerit 4-3 (vl), RoKi – Jokerit 2-6, Hokki – Jokerit 4-2, IPK – Jokerit 4-1, TUTO – Jokerit 1-5

Jokerit vs FPS lauantaina 28.10 Keravan Jäähallissa klo 17.00 MTV Urheilu, FPS Fan Club.

Ottelu on loppuunmyyty, mutta FPS Fan Clubin kiintiössä vielä jokunen lippu. Ilmoittaudu SEURAMATKALLE keskiviikkona 25.10 klo 17 mennessä fps.mestisfanclub(at)gmail.com

Palloseura pelasi viime viikolla kaksi tasaista kamppailua. K-Espoo oli kotonaan parempi maalein 2-0 (toinen maali tyhjiin) ja lauantaina puolestaan Palloseura pääsi juhlimaan voittoa KOOVEE:n kustannuksella numeroin 4-1.

Palloseuran maalilla Alex Mäkelä oli molemmissa otteluissa huippuvireessä, sillä ainoastaan 1 kiekko löysi tiensä verkkoon saakka viikon molemmissa otteluissa. Aleksi Mäkelä palkittiinkin Mestiksen Viikon Pelaajaksi, Onnittelut tittelistä, Axu! Mäkelä nousi samalla torjuntaprosentilla 93,19 Mestiksen tilastossa toiseksi. Maalivahti osastolle tuli muutoksia sillä Thomas Sigouinin sopimus purettiin yhteisymmärryksessä viime viikolla ja Palloseurasta pelipaikkaa hakee Ketterä kasvatti Ville Viskari maaottelutaukoon saakka kestävällä koejaksolla.

Palloseuran kultakypäränä jatkaa Miro Lehtimäki , joka läpiajosta teki KOOVEE ottelun 2-1 voittomaalin. Miron tehot ovat tässä vaiheessa kautta 6+3. Seuraavana tulee Michal Kvasnica, 2+3 ja kolmantena Joel Ratkovic Berndtsson tehoin 0+5. Puolustaja Viljami Jokirinne maalasi jälleen ja on tehnyt nyt yhteensä 3+1. Uransa ensimmäisen Mestis maalin KOOVEE ottelussa teki Justus Ojala.

Päävalmentaja Christer Nylund kommentoi tätä viikkoa näin:  Hyvä rento fiilis joukkueessa tällä hetkellä. Treeneissä hyvä meininki ja huomaa että on saatu lisää itseluottamusta peliin. Kovia vastustajia vastassa ja puolustuksen kautta lähdetään taistelemaan pisteistä. Kotikaukalossa perjantaina lähdetään parantaa erikoistilannepelaaminen ja jatkamaan mihin viimeksi jäätiin. Ekana kiekkoon ja kovaa kaksinkamppailu pelaamista. Tervetuloa hallille kannustamaan vihreät voittoon!

HPK lainat selviävät ennen otteluita, mutta Mikael Tapio pitäisi ainakin olla tulossa vahvistamaan puolustusta.

Palloseuran viisi edellistä ottelua: KOOVEE – FPS 5-2, FPS – Hermes 2-1 (vl) , FPS – TUTO 4-3 (ja) K-Espoo – FPS 2-0, FPS – KOOVEE 4-1

POISSAOLIJAT:

Mika Huhtasalo (ylävartalovamma) viikkoja (arvio marraskuun loppu)

Kasper Seppälä (ylävartalovamma) viikkoja

Greendanger viikkokatsauksessa vieraana oli Oskari Lahtinen