Palloseura pelaa alkaneella viikolla kaksi ottelua, molemmissa on vastassa RoKi Hockey ja molemmat ottelut pelataan Lappi-Areenalla Rovaniemellä.

FPS ja RoKi kohtasivat Forssassa marraskuun alussa , Palloseura oli tuolloin parempi maalein 3-1. RoKi on tauon jälkeen pelannut kaksi ottelua, molemmat kotonaan. Ensin RoKi voitti kärkijoukkue IPK:n numeroin 4-1, mutta lauantaina Hokki kävi hakemassa jatkoaika voiton numeroin 4-5.

RoKi:n kultakypärän kantajaksi on noussut kokenut Antti Erkinjuntti tehoin 5+10. Hokkia vastaan hattutempun tehnyt Jere-Matias Alanen seuraa tehoin 7+7 ja kolmantena tulee samoin 7+7 lukemin Jaakko Harjula. Paavo Tyni on tehokkaimpana puolustajana tehoin 3+7 joukkueen pörssissä viidentenä. +- tilastoa hallitsee Alanen lukemalla +8.

Joukkueen maalilla Roni Huunonen on kantanut päävastuun Sami Sunin ollessa loukkaantuneena. Huunonen on torjunut 12.ssa ottelussa tilastolla 5-3-3 torjuntaprosentin ollessa 86,31.

RoKi:n edelliset ottelut : RoKi – Hokki 4-5(ja), RoKi – IPK 4-1, FPS – RoKi 3-1, TUTO – RoKi 4-5(vl), RoKi – KOOVEE 4-1

Eka viikko maajoukkuetauon jälkeen oli tuloksellisesti pettymys ja halutaan parantaa meidän peliä. Puolustusalueen puolustuspeliä on tällä viikolla harjoiteltu sekä syöttöpeliä ja maalintekoa. Pelinopeuden ja luistelun vaatimustasoa on korostettu mietiskeli päävalmentaja Christer Nylund.

Palloseuran kultakypärää kantaa edelleen Miro Lehtimäki, Miron tehot ovat 6+6. Janne Laakkonen seuraa tehoin 2+7 ja Mikael Tapio on noussut kolmanneksi tehoin 2+6. Mika Huhtasalo palasi pitkän toipumisjakson jälkeen peleihin ja onnistui joka ottelussa pääsemään tehopisteille, kolmen ottelun tehot ovat nyt 1+2. Palloseuran +- tilaston kärjessä on viime viikonlopun huilannut Viljami Jokirinne, +5. Viljamin pitäisi olla pelikuntoinen viikonlopun otteluissa. Myös Kasper Seppälä on toipunut pelikuntoon. Valitettavasti loukkaantuneiden lista on pitkä ja kaikki ulkomaalais vahvistukset ovat ilmeisesti sairaslistalla.

HPK lainoina Rovaniemelle ovat lähdössä Mikael Tapio ja Jiri Pärssinen.

Palloseuran maalilla Alex Mäkelä pelasi KeuPa HT ja JoKP ottelut, tappioista huolimatta torjuntaprosentti on edelleen mainio 92,53. Ville Viskari debytoi Mestiksessä Ketterä ottelussa. Kasvattajaseuraansa vastaan pelannut Viskari torjui 47 laukausta, joista jo avauserässä  22. Kuudesta takaiskumaalista huolimatta Viskarin Mestis debyytti sujui hyvin.

Pitkään loukkaantuneena ollut Tapparan maalivahti Vilho Heikkinen saapuu hakemaan pelituntumaa Mestiksestä ja on Palloseuran käytettävissä RoKi otteluissa sekä tulevan viikon K-Vantaa pelissä.

Hieno asia että saadaan Suomen mestari maaliin ja että voidaan auttaa Tapparaa ja Vilhoa hänen kuntouttamisessa toteaa päävalmentaja Christer Nylund.

Palloseuran edelliset ottelut : Ketterä -FPS 6-1, JoKP -FPS 3-1, FPS – KeuPa HT 3-5, FPS – RoKi 3-1, Jokerit – FPS 3-2(vl)

Poissa kokoonpanosta:

Michal Kvasnica (alaraajavamma) viikkoja

Malte Hasselgren (alaraajavamma) viikkoja

Eetu Santanen (sormivamma) viikkoja

Joel Ratkovic Berndtsson (ranne) noin 2 viikkoa

Jakub Michalek (kipeä), päivä kerrallaan

Tomi Palo (sa-int) viikonloppu

RoKi Hockey – FPS perjantaina 24.11 klo 18.30 Lappi Areena, Rovaniemi. MTV Katsomo

RoKi Hockey – FPS lauantaina 25.11 klo 17.00 Lappi Areena, Rovaniemi. MTV Katsomo

Tietojen mukaan myös FPS Fan Clubilaisia on lähdössä kannustamaan Palloseuraa Rovaniemelle !