Palloseura sai viikon ensimmäiseen otteluunsa vastaansa Kiekko-Vantaan. Elokuussa Palloseura kävi Vantaalla voittamassa 1-4 joten vieraat tulivat Forssaan revanssi hengellä.

Ensimmäiset kolmisen minuuttia kiekko pyöri Palloseuran päädyssä kunnes Topi Hägg nousi hyökkäykseen muttei onnistunut ohittamaan Waltteri Ignatjewia. K-Vantaan painostus jatkui ja ajassa 4:49 vieraat ottivat johdon. Kiekko pelattiin keskelle Jarkko Pynnöselle jonka laukaus ohitti Palloseuran maalilla pelanneen Petrus Lintosen.
9 minuutin kohdalla K-Vantaa sai rangaistuslaukauksen kun Vantaalaispeluria koukattiin maalipaikassa mutta Lintonen torjui hyvin Julius Valtosen laukauksen.
Hetken seesteisemmän vaiheen jälkeen reilut kolme minuuttia ennen eräsummeria K-Vantaa jälleen pyöritti vahvasti mutta Lintonen venyi hyviin pelastuksiin.
Palloseura sai ylivoiman ajassa 18:16 kun Ville Rautiala koukki Forssalaispelurin kumoon. Ylivoimalla Paul Manushinille pelattiin paikka keskelle mutta tulosta ei syntynyt.
Kokonaisuudessa koko avauserä sujui vahvasti vieraiden hallinnassa.

Toinen erä parasta Palloseuraa

Toinen erä alkoi vauhdikkaasti, ensin Palloseura nousi hyökkäykseen mutta Karri Forsblomin veto viuhui etu yläkulmasta hieman yli ja vastahyökkäyksestä pääsi Oliver Kiljunen laukomaan mutta Lintonen torjui.
K-Vantaa otti 0-2 johdon ajassa 21:30 kun FoPS Junioreiden kasvatti Jolle Nikander laukoi hyökkäyspään aloituksen jälkeen kiekon verkkoon. Juho Jokiharju laukoi ensin ja Nikander ehti ensimmäisenä rebound kiekkoon ja nosti kiekon verkkoon.
Seuraavalla minuutilla puolestaan Vantaalais-kasvatti Topi Hägg ja Niklas Saha ahdistelivat vieraiden maalia mutta Ignatjew selvitti oikea-aikaisella vastaan tulolla.
Eetu Moberg passitettiin jäähylle ajassa 23:35 huitomisesta , Palloseuran alivoima selvitti kuitenkin vieraiden vahvan pyörityksen ja tilanne säilyi muuttumattomana. Ylivoiman jälkeen Lintonen sai venyä parhainpaansa mutta selvitti mylläkän puolustuksen avustuksella.
Palloseura pääsi karkaamaan kahdella ”nollaa” vastaan ja Niklas Saha laukoi komeasti numeroiksi 1-2 ajassa 28:06. Maalin syötti Eetu Moberg ja Topi Hägg oli toinen syöttäjä.
Erän puolivälin jälkeen Palloseura sai otetta ja Waltteri Ignatjew joutui torjumaan Totte Mobergin, Miku Ronkaisen ja Rene Pylvänäisen vedot. Hetkeä myöhemmin Niklas Saha oli lähellä illan toista maaliaan mutta ei saanut siirrettyä kiekkoa maalin edestä verkkoon.
Kesken Palloseuran lievän hallinnan pääsivät vierailijat vastahyökkäykseen ja ajassa 33:31 Jolle Nikander pääsi iskemään illan toisen maalinsa Forssalais puolustuksen avustuksella.

Ote kirposi kolmannessa erässä

Kolmanteen erään Palloseura joutui vaihtamaan maalille Topi Salokannaksen. Topi otti erän alussa ensin komean torjunnan mutta joutui antautumaan Joonas Uimosen istuessa pelin viivyttämisestä saamaansa rangaistusta. Alivoimapeli kesti jäähyn viimeiselle sekunnille saakka ja olipa vastaiskussa paikka vaikkapa alivoimamaaliin kun Miku Ronkainen ja Totte Moberg karkasivat kahdella-yhtä vastaan hyökkäykseen mutta Ignatjew torjui T.Mobergin laukauksen ja jäähyn loppuessa pääsi Juho Jokiharju tuikkaamaan maalin edestä osuman.
Kiekko-Vantaa iski vielä ennen kolmannen erän puoliväliä kahdesti kun ensin Oliver Kiljunen maalasi takatolpalta poikittaissyötöstä ajassa 46:38 ja paria minuuttia myöhemmin osui Juuso Perttilä, neljä maalia syöttänyt Eetu Mäki katkoi Palloseuran hyökkäykseen lähdön ja löysi maalin edestä Perttilän joka viimeisteli varmasti.

Palloseuran Eetu Mobergilla oli hyvä kavennus paikka maalinedustalta Joona Vainion vedon jälkeen 8 minuuttia ennen loppua mutta Ignatjew kesti tämänkin. Seuranneesta aloituksesta Erkki Laiho laukoi kovaa mutta ilman tulosta.

Kolmanteen erään maalille joutunut Topi Salokannas venyi kolmannessa erässä muutamaan hyvään torjuntaan. Vieraat pääsivät vielä myllyttämään ylivoimaa ajassa 57:15 kun Totte Moberg joutui päähän kohdistuneesta taklauksesta 2+10 minuutin jäähylle. Ylivoima tuotti tulosta kun Juho Jokiharju laukoi suoraan poikittaissyötöstä illan toisen maalinsa ajassa 58:05 joten Kiekko-Vantaa kuittasi kolmen viikon takaisen kotitappionsa tylyin 1-7 numeroin.

Seuraavan kerran joukkueet kohtaavat Mestis kauden avausottelussa 24.9 Vantaalla.
Palloseuran harjoitusottelut jatkuvat perjantaina 11.9 jolloin Forssaan saapuu KOOVEE Tampereelta. Joukkueet kohtasivat Tampereella kauden ensimmäisessä harjoitusottelussa, silloin KOOVEE nappasi 3-1 voiton.