Kuva: Christoffer Enckelman

Forssan Palloseuran Mestis-joukkueen rakentaminen jatkuu. Viime kaudeksi Norjaan Nidoras Hockeyn paitaan siirtynyt Eetu Moberg palaa kasvattiseuraansa. Mobergin lisäksi FPS solmi jatkosopimukset maalivahti Topi Salokannaksen sekä puolustaja Rene Pylvänäisen kanssa. Uusina miehinä joukkueeseen liittyy hyökkääjät Olli Maansaari sekä Topi Hägg HPK:n U20-joukkueesta.

Laitahyökkääjä Eetu Moberg, 24, palaa kotiin Norjan kakkosliigassa Nidoras Hockeyssa vietetyn kauden jälkeen. Edelliskauden FPS-kapteeni summasi viime kaudella 38 ottelussa tehot 17+16=33. Alkava kausi on Mobergille järjestyksessään neljäs FPS:n edustusmiehistössä. Mestis on sarjatasona myös Mobergille uusi tuttavuus.

Maalivahti Topi Salokannas, 25, haastoi viime kaudella toden teolla Petrus Lintosen ykköstorjujan paikalla ja oli nokkimisjärjestyksessä hetkittäin jopa edellä. Salokannas pelasi viime kaudella 10 ottelua, joista saldona komea torjuntaprosentti 92,1%. Myös Salokannas aloittaa neljännen kautensa Palloseurassa.

Salokannaksen ohella viime kaudella mainiosti kehittynyt puolustaja Rene Pylvänäinen, 20, on myös allekirjoittanut jatkosopimuksen FPS:n kanssa. JYP-kasvatti aloittaa toisen kautensa Palloseuran takalinjoilla. Viime kaudella mies pelasi 38 ottelua, joissa mies kirjautti tehot 4+3=7.

Olli Maansaari, 21, saapuu Palloseuraan HPK:n U20-joukkueesta. Alle 18-vuotiaiden MM-hopeamitalisti on ehtinyt hankkia kokemusta Liigasta sekä Mestiksestä yhteensä neljän ottelun verran. Maansaari oli mukana, kun HPK pelasi Spengler Cupia kaudella 17-18. Viime kaudella Maansaari summasi 27 ottelussa tehot 8+13=21.

Topi Hägg, 21, liittyy FPS:aan Maansaaren tavoin HPK:n U20-joukkueesta. Kolme edellistä kautta mies edusti Jokereita ja HPK:ta Nuorten Liigassa. Viime kaudella hyökkääjä kirjautti 49 ottelussa tehot 6+5=11.

Uusien sopimusten myötä FPS:lla on kasassa sopimukset 19 pelaajan kanssa:

Petrus Lintonen
Topi Salokannas

Rene Pylvänäinen
Joonas Sillanpää (HIFK U20)
Joona Tala
Paavo Tyni (Peliitat)
Joona Vainio
Niklas Vihriälä (LeKi, Try-out)
Samuli Virtanen

Karri Forsblom (TUTO)
Topi Hägg (HPK U20)