Kauden 23-24 valmistavat ottelut aloitettiin Loimaalla perjantaina 11.8 kun Palloseura kohtasi TUTO Hockey Turusta.

Avauserän ainoan maalin teki Karri Forsblom joka pääsi maali edestä ohjaamaan TUTO:n johtoon ajassa 16:44 Valtteri Virtasen esityöstä. Palloseuran paras tilanne oli Malte Hasselgrenillä jonka läpiajon Emil Vuorio TUTO maalilla onnistui torjumaan. Palloseura istui avuaerässä 3 rangaistusta, TUTO:n ensimmäinen rangaistus tuli erän viimeisellä minuutilla. Alex Mäkelä Palloseuran maalilla torjui avauserässä 14 kertaa, Emil Vuorio selvisi 11:sta torjunnalla.

Toisessa erässä Palloseura oli hallitsevampi vaikka TUTO pääsi jälleen pari kertaa pelaamaan ylivoimaa. Myös Palloseura pääsi kertaalleen ylivoimalle. Palloseuran parhaat paikat olivat Miro Lehtimäellä, Eetu Santasella, Mika Huhtasalolla sekä Samuli Aaltosella, joka pääsi alivoimalla Michael Kvasnican oivallisesta syötöstä yrittämään maalintekoa alivoimalla. Erä oli kuitenkin maaliton. Mäkelä torjui toisessa erässä 9 kertaa ja Vuorio jälleen 11 kertaa.

Kolmannessa erässä TUTO otti 0-2 johdon Kasperi Lehtisen vedolla ajassa 43:40. TUTO:n kolmas osuma syntyi tyhjään maaliin Santeri Virran viimeistellässä illan viimeisen osuman ajassa 58:25. Kolmannen erän loppu meni jäähyilyksi. Palloseuran maalitili jäi muutamasta hyvästä tilanteesta huolimatta avaamatta. Kolmannessa erässä Alex Mäkelä torjui 13 kertaa ja nollan pitänyt Emil Vuorio 15 kertaa.

Palloseuran puolustuksessa pelasi try-out sopimuksella Anton Heikari. Heikari on 22 vuotias ulottuva puolustaja, joka pelasi edelliskauden Ruotsissa.

kuva Tytti Tukia

teksti Timo Tukia