Palloseura ja TUTO Hockey kohtasivat Rajupaja Areenalla Kupittaalla back-to-back otteluiden jälkimmäisessä osassa.

TUTO Hockey siirtyi heti toisella minuutilla johtoon Michael Higginsin maalilla.
Palloseura tasoitti päästyään ylivoimalle kun TUTO:n Arturs Andzams nosti kiekon ylilaidan. Ylivoima pyöri hyvin ja lopulta Michael Kvasnican veto yllätti Emil Vuorion, tasoitusmaalin syöttivät Joona Vainio ja Konsta Keteli. Peliä oli tuolloin pelattu 8:36.
Vajaata minuuttia myöhemmin TUTO siirtyi uudelleen johtoon, Daniel Takkunen pääsi nousemaan vapaasti siniviivalta maalille saakka ja laittoi kiekon pussiin. Tästä ei menty eteenpäin kuin 19 sekuntia, kun kiekko oli jälleen Eetu Niemisen takana verkossa. Maalintekijänä Lukko-laina Oliver Suni. Erän lopulla Miku Ronkainen vielä kilautti tolppaa mutta lisäosumia ei syntynyt joten toiseen erään lähdettiin tilanteessa 3-1.

Toinen erä mentiin maalittomana vaikka Palloseura pääsi pelaamaan kolmesti ylivoimaa ja kerran jopa minuutin verran 5vs3 ylivoimaa. Pyöritys oli kyllä hyvää, mutta laukauksia maalille saakka tuli turhan vähän. Toisen ylivoiman aikana Erkki Laihon veto kilautti tolppaa. Toki myös TUTO Hockey kilautti kertaalleen tolppaa ja Eetu Nieminen joutui pariin otteeseen venyttämään hienoon torjuntaan pitääkseen numerot ennallaan.

Kolmanteen erään Palloseura tuli hyvällä sykkeellä ja onnistui pian kaventamaan numeroiksi 3-2. Ajassa 42:56 Eetu Moberg oli oikeassa paikassa maalinedustalla ja iski kiekon Emil Vuorion selän taakse, maalin syöttivät Joni Kuoppala ja Samuli Virtanen.
Painostus jatkui ja FPS Fan Club kannusti joukkuetta entistä innokkaammin. TUTO:lle oli jäähy tulossa erän yhdeksännellä minuutilla ja Palloseura painosti 6vs5 ylivoimalla joka tuottikin tulosta. Erkki Laiho osui toisessa ottelussa peräkkäin saatuaan syötön takatolpalle. Palloseuran ajassa 48:55 syntyneen tasoitusmaalin syöttivät Michal Kvasnica ja Niclas Tenhovuori.
Maalin jälkeen TUTO pääsi paremmin peliin mukaan ja tilanteet vaihtelivat mukavasti päästä päähän. Palloseuralla oli pari hyvää pyörityspaikkaa, mutta tilanteet eivät tuottaneet tulosta. Puolitoista minuuttia ennen loppua tuli paha takaisku kun TUTO pääsi voittamansa hyökkäyspään aloituksen jälkeen runnomaan Robin Colombian toimesta kiekon verkkoon, Eetu Nieminen oli tilanteessa häirittynä, mutta tuomaristo tutki videotarkastuksesta että maali oli heidän mielestä ok , Palloseura oli tilanteesta vahvasti erimieltä. Maalin jälkeen Palloseura otti aikalisän ja Eetu Niemisen pois maaliltaan mutta Eemeli Takala osui ensimmäisen kerran Turkulaisten paidassa tehden tyhjiin loppunumeroiksi 5-3.

Eemeli Parikka Palloseuran valmennuksesta kommentoi näin: Tänään hieno nousu, mutta loppu jäi harmittamaan todella paljon. Oltiin kaksi erää parempia, mutta onni ei ollut myötäinen. Ratkaisumaalissa potku ja mv:n estäminen. Erityismaininta hienolle faniryhmälle joka loi tunnelman!

Kuva: Tytti Tukia

Teksti: FPS Mediaryhmä / Timppa