Palloseuran vuosi alkaa tiukalla kolmen ottelun rypistyksellä.
Heti alkuviikosta joukkue matkustaa Kainuuseen ja sieltä sitten Pohjois-Savoon. Viikko päättyy lauantain kotiotteluun johon vieraaksi saapuu Kiekko-Vantaa.

Tiistaina Palloseura kohtaa Kajaanissa Hokin, joukkueet ovat tällä kaudella kohdanneet kertaalleen, Forssassa joulukuun Palloseura oli parempi jatkoajalle venyneessä ottelussa maalein 2-1. Ottelu kuului Hokin kahdeksan ottelun tappioputkeen. Joulun molemmin puolin Hokki on kuitenkin onnistunut nappaamaan neljä voittoa putkeen. Ensin kaatui KeuPa HT 5-4, sitten RoKi jatkoajalla myöskin 5-4 ja viimeksi IPK back-to-back otteluissa Iisalmessa 2-1 ja Kajaanissa peräti 7-4. Samalla Hokki paransi asemiiaan ohittamalla mm.Palloseuran sarjataulukossa. Hokki on nyt pelannut 24 ottelua joista Kajaanilaiset ovat raapineet kokoon 27 pistettä.
Hokin parhaana pistenikkarina jatkaa Tuomas Komulainen tehoin 5+22. Viime otteluissa liekeissä ollut Oskari Siiki on noussut jo sisäisen pörssin toiseksi tehoin 10+7, nämä ovat syntyneet 16:ssa ottelussa. Puolustaja Aapo Holtinkoski pitää Hokki pörssin kolmatta paikkaa tehoin 1+16.
Hokki maalin tilkitsevät tutusti Patrik Koivisto (17 ottelua 6-3-6, 87,55%) ja Alex Mäkelä (9 ottelua 1-2-6,86,09%)

Hokki – FPS Kajaanin Jäähallissa Tiistaina 3.1 klo 18.30 CMore Sport

Keskiviikoksi Palloseura matkaa hieman etelään päin ja kohtaa Iisalmessa Peli-Karhut. IPK haki marraskuun alussa Forssasta pisteet tiukan ottelun jälkeen maalein 4-5. Hyvin koko syksyn pelannut IPK ajautui kuitenkin joulukuussa tappioputkeen sillä joulukuun alun kahden Jelgavasta haetun voiton jälkeen joukkue on kärsinyt 5 tappiota putkeen. Hokki tappioiden lisäksi IPK on kärsinyt kotitappiot Ketterälle ja KooVeelle sekä vieraissa jatkoajalla Peliitoille.
Samalla tiukka ote sarjan kakkospaikasta on hieman livennyt, tällähetkellä IPK on kuudentena (25 ottelua/44 pistettä)
IPK vahvisti joukkuettaan juuri ennen vuodenvaihdetta kun he tiedottivat tehneensä sopimuksen JoKP paidasta tutun Nicolas Werbikin kanssa. SaiPa:sta lainalla Joensuussa pelannut Werbik teki 12 ottelussa 12 pistettä (7+5).
IPK:n paras pistemies on puolustaja Alexander Cotton tehoin 7+21. Hyvää kautta pelaava Ville Sippala on tehnyt 18+9 pistettä ja Veikka Halonen on myös ollut ensimmäisellä kokonaisella Mestis-kaudellaan ollut tehokas , 8+16.
Maalilla Eetu Randelin pääasiassa hoidellut torjuntahommat (24 ottelua, 12-4-7 89,33%)

IPK – FPS Iisalmen Jäähallissa Keskiviikkona 4.1 klo 18.30 CMore Sport

Lauantaina Forssan saapuva Kiekko-Vantaa oli pari edellistä kautta Palloseuralle suosikkivastustaja sillä lähes poikkeuksetta Vihreäpaidat poistuivat kaukalosta voittajina, mutta tällä kaudella osat ovat vaihtuneet ja Lohi-paidat ovat onnistuneet voittamaan kaikki 3 ottelua, ensin Suomen Cupissa 1-3 ja Mestiksessä 1-5 sekä Vantaalla peräti 3-9.
Vantaalaiset pelasivat back-to-back ottelut kärkijoukkue Kiekko-Espoota vastaan kärsien molemmissa tappion, Vantaalla 1-3 ja Espoossa 5-0. Viimeiset voitot ovat joulun alta jolloin K-Vantaa kaatoi Jokipojat 6-3 ja TUTO:n 6-4.
K-Vantaan kolme parasta pistemiestä ovat Jaakko Kuusisto (14+12), Tomi Purmola (12+14) ja Emil Oksanen (13+12)
Joukkueen maalilla Samuli Tervo on selkeä ykkösvahti, 23 ottelua tilastoin 11-3-9 90,31% . Mikko Holopainen tuuraa tarvittaessa.

FPS – K-Vantaa Forssan Jäähallissa Lauantaina 7.1 klo 17.00

Palloseura pelasi back-to-back otteluissa TUTO:a vastaan 3 hyvää erää, torstaina Forssassa avauserän ja perjantaina Turussa kaksi viimeistä erää. Valitettavasti nämä eivät riittäneet edes yhteen pisteeseen vaan TUTO korjasi molemmissa otteluissa kahden maalin voitot. Forssassa Palloseuran 2-0 johto kääntyi 2-4 tappioksi. Turussa puolestaan Palloseura nousi hienosti FPS Fan Clubin kannustuksella 3-1 tappioasemasta tasoihin kunnes TUTO teki voittomaalin harmillisestinpuolitoista minuuttia ennen loppua. Harmitusta lisäsi se että maalivahti Eetu Nieminen oli ajettiin tilanteessa ensin kumoon.
Hokin voitettua omat ottelunsa, jäi Palloseura taulukossa toiseksi viimeiseksi joten tärkeistä pisteistä on jälleen kysymys tälläkin viikolla.
Palloseuran kultakypärä on edelleen Miku Ronkaisen kutreilla tehoin 8+13, mutta Michal Kvasnica on noussut jo kantaan tehoin 9+10. Mika Huhtasalo ja Konsta Keteli seuraavat 13:sta pisteellään.
Maalivahdit Petrus Lintonen ja Eetu Nieminen pelasivat molemmat yhden TUTO ottelun, muutama todella näyttävä torjunta sopi joukkoon.

Urheilutoimenjohtaja Mikko Aho tiedotti että Jakub Ruzek palaa kevääksi kotimaahansa viimeistelemään suomalasta lukiota vastaavaa kouluopintoja. Mahdollisesta jatkosta neuvotellaan ja tilanne selviää Tammikuun aikana.

Poissaolijat:

Samuli Aaltonen (viikko kerrallaan)
Eemeli Mäki (viikko kerrallaan)
Miska Ronkainen (määrittelemätön)