Palloseuran viikon ensimmäinen ottelu pelattiin Kajaanissa.

Selvittyään Hokin alkurynnistyksestä siirtyi Palloseura 0-1 johtoon ajassa 1:30. Mika Huhtasalo nappasi kiekon laidalla ja pyörähti keskelle josta laukoi kiekon verkkoon ohi Patrik Koiviston.
Illan ensimmäinen rangaistu pelaaja oli Hokin Eemil Heikura. Palloseura käytti ylivoiman hyväkseen, Michal Kvasnica yritti ensin ja kiekko kääntyi takatolpalle Miku Ronkaiselle joka viimeisteli numeroiksi 0-2 ajassa 6:27. Maalin toinen syöttäjä oli Konsta Keteli.
Palloseura kehitti huippupaikan Michal Kvasnican rakentamana mutta Patrik Koivisto onnistui torjumaan Eppu Varjamon vedon. Heti seuraavasta vastahyökkäyksestä Palloseuran maalilla oli vaaran paikka, mutta Petrus Lintonen piti hyvin räpylällään etutolpan kiinni eikä Samu Pyykkönen päässyt maalitilastoon.
Aapo Alapuranen karkasi läpiajoon viitisen minuuttia ennen erän loppua, mutta kilautti tolppaan.
Toiseksi viimeisellä minuutilla Mikael Tapio sai kaksiminuuttisen korkeasta mailasta, näytti ettei Hokki saa mitään aikaan ,mutta sitten 8 sekuntia ennen erän päätöstä Oskari Siiki pääsi laukomaan kiekon ohi maskissa olleen Petrus Lintosen joten toiseen erään lähdettiin tilanteesta 1-2.

Toisen erän ensimmäisellä minuutilla Hokin Tuomas Komulainen joutui jäähylle , mutta Palloseuran ylivoima oli tehotonta. Kuudennella minuutilla Oskari Siiki pääsi vapaasti keskeltä laukomaan, mutta Petrus Lintonen venyi komeaan torjuntaan.
Toinen erän oli tämän jälkeen melko tarkkaa peliä kunnes Hokki pääsi 3vs1 hyökkäykseen, Samppa Kemppainen päätti laukoa itse ja veto meni ohi. Hetkeä myöhemmin Hokin Tammelalais-vahvistus Kasperi Heinänen kampitti Miku Ronkaisen ja Palloseura pääsi ylivoimalle, ylivoima oli edellistä parempi. Paras tilanne oli Konsta Ketelillä, Koivisto oli kuitenkin edessä.
Erän kolmanneksi viimeisellä minuutilla Samuli Virtanen joutui melko kevyesti jäähylle, mutta Palloseuran alivoima kesti tilanteen.

Kolmannen erän alussa Patrik Koivisto torjui upeasti Michal Kvasnican Eppu Varjamon hyvästä tarjoilusta lähteneen one-timer vedon. Miku Ronkainen pääsi neljännen minuutin lopulla hyvään paikkaan, mutta laukaus jäi kevyeksi ja Koivisto torjui.
Veikka Kärjä passitettiin jäähylle kampituksesta joten Hokki pääsi jauhamaan ylivoimaa seitsemännellä minuutilla. Oskari Siiki pääsi laukomaan samasta paikasta josta teki maalinsa, mutta nyt Petrus Lintonen ei ollut yllätettävissä.
Hokilla oli huippupaikka mutta Tuomas Komulainen nosti ohi. Seuraavassa tilanteessa Aapo Alapuranen luisteli turhan läheltä Patrik Koivistoa joka otti vielä hieman teatteria tilanteessa. Jokatapauksessa Aapo joutui jäähylle joten Hokille ylivoima joka tuotti lopulta tulosta. Maalivahti Koivisto avasi hyökkäys siniviivalle ja Samu Pyykkönen ajoi maalille asti ja tuikkasi tasoituksen ajassa 54:27.
Lisää kylmää vettä tuli toiseksi viimeisellä minuutilla, puolustajien veto blokattiin ja ensimmäisenä kiekkoon ehti Kasperi Heinänen joka laukoi kiekon ohi Lintosen. Palloseuran kasvatti Heinänen tyylikkäästi ei tuuletellut kuin vasta Hokin vaihtopenkin luona vaikka varmasti teki mieli hypätä kunnolla ilmaan.
Maalin jälkeen Palloseura otti aikalisän ja Lintosen pois maaliltaan, tulos oli jälleen tuttu sillä kiekko löytyi Palloseuran maalista kun Tuomas Komulainen osui tyhjiin joten loppunumerot olivat 4-2.

Teksti ja kuva : FPS Mediaryhmä / Timppa