Palloseura sai viikon ensimmäiseen otteluunsa vastaansa Joensuun Kiekko-Pojat

Ottelu oli tyypillinen tämän kauden ottelu, peli sujui tasaisissa merkeissä. Mutta Palloseura joutui tekemään jälleen isomman työn tehdäkseen maalin, kun vastustaja vastaavasti pääsi tekemään maaleja Vihreäpaitojen virheiden seurauksena.

Vieraiden avausmaali syntyi juuri tälläisen virheen jälkeen, Palloseuran hyökkäyslähtö epäonnistui kun Jonne Brygger katkoi ja pääsi nokikkain Petrus Lintosen kanssa, tuikkaus maaliin ja tilanne 0-1 ajassa 14:47. Palloseuran avausmaali oli todella lähellä minuuttia myöhemmin, kun Michal Kvasnica laukoi ylivoimalla kiekon kahden tolpan kautta viivan väärällä puolelle, tuomaristo katsoi tilanteen videolta,ei maalia..

Erän lopulla Palloseura sai pienen hetken sisään kaksi jäähyä. Joukkuerangaistuksen väärästä vaihdosta ja Eetu Mobergin korkea maila. Kiekko-Pojat eivät jättäneet tilaisuutta käyttämättä vaan Toivo Pennanen onnistui kolmannella yrittämällään laukomaan vieraat 0-2 johtoon.

Toista erää mentiin pitkälle maaleitta, kunnes vieraille oli jäähy tulossa. Siirretyn rangaistuksen aikana Konsta Keteli tuli jälleen hienosti maalipaikkaan ja laukoi tilanteeksi 1-2 ajassa 32:41. Maalin syöttivät Miku Ronkainen ja Totte Moberg. Palloseura haki vahvasti tasoitusta, mutta erän viimeisellä minuutilla Jonne Brygger nappasi kiekon keskialueella ja vahvalla luistelullaan pääsi lopulta viimeistelemään numeroiksi 1-3.

Kolmas erä alkoi Palloseuran ylivoimalla, joka tuottikin tulosta. Totte Moberg toi kiekon ylös ja löysi vasemmasta laidasta Eppu Varjamon joka eteni hieman ja laukoi tarkasti etuyläkulmaan kavennuksen, 2-3 osuman toinen syöttäjä oli Joona Vainio.

Erän kuudennella minuutilla Brygger pääsi jälleen suht helposti laukaisupaikkaan, kiekko lipui lähes maaliviivalle josta Aatu Luusuanniemi siirsi sen verkkoon ja tilanne oli 2-4.

Palloseura painosti vahvasti ja kiekko pysyi pitkiä jaksoja vieraiden päädyssä. Petrus Lintonen luisteli vaihtoaitioon reilua kolmea minuuttia ennen summeria. Kun mentiin jo ottelun kahta viimeistä minuuttia tuli Palloseura maalin päähän, Miku Ronkainen syötti laitaan josta Philip Pallin lähetti kiekon kohti maalia ja Joona Vainio ohjasi kauden toisella maalillaan numeroiksi 3-4. Syöttöpiste oli Philip Pallinille ensimmäinen Mestiksessä. Palloseura otti maalin jälkeen aikalisän ja Lintosen pois uudelleen maalilta puolitoista minuuttia ennen loppua.

Ilman maalivahtia pelatessa kiekko pomppasi ikävästi Michal Kvasnican lavan yli ja Miska Hattunen sai kiekon ja laukoi sen kaukaa tyhjän maaliin, tilanne oli 3-5 ajassa 58:51.

Mutta ottelu ei kuitenkaan ratkennut vielä tähän, Miku Ronkainen onnistui soolomaalillaan kaventamaan vanhanaikaisella numeroiksi 4-5 kun ottelua oli pelaamatta 17 sekuntia ja kun Joel Kerkkänen otti vielä keskialuuella rangaistuksen 10 sekuntia ennen loppua pääsi Palloseura vielä aloittamaan 6vs4 ylivoimapelin vieraiden päädystä. Tasoitusta ei kuitenkaan enää syntynyt joten pisteet lähtivät toisen kerran tällä kaudella Forssasta Pohjois-Karjalaan loppunumeroiden ollessa siis 4-5 (0-2,1-1,3-2)

FPS Fan Club jakoi Pizzeria Malin lahjakortin avausmaalin tekijä Konsta Ketelille ja hyvin peliä rakentaneelle Totte Mobergille.

Palloseuran ottelut jatkuvat lauantaina kotihallissa, vieraaksi saapuu KOOVEE Tampereelta. Ottelua ennen on OP Hippo perheluistelu tapahtuma klo 13-15.30. Mukana myös pelaajia, valokuvausta ja kilpailuja.

Kuva: Kari Vahaniitty

Teksti: Timppa