kuva: FPS Fan Club ry / Tytti Tukia

Palloseura matkasi Pääsiäismaanantaina Espooseen välierän kolmanteen kamppailuun 2-0 sarjajohdossa. K-Espoo oli lähes pakkovoiton edessä ja onnistui sen lopulta itselleen nappaamaan maalein 2-1.

K-Espoo otti heti toisella johdon kun Petteri Villanen osui kolmannessa ottelussa putkeen tässä välieräsarjassa. Tommi Takaveräjä tarjoili oivan syötön keskelle ja Villanen harhautti Petrus Lintosen ja laukoi 1-0 ajassa 1:13. Palloseuran tuskaa lisäsi Santtu Hakasen saama kampitusjäähy. Alivoima oli kuitenkin onnistunut eikä lisä takaiskuja syntynyt. Avauserän ensimmäinen kymppi mentiin selkeästi kotijoukkueen merkeissä, mutta erän loppupuolella Palloseura alkoi saada otettä peliin.

Toinen erä sujuikin sitten Palloseuran merkeissä, kaikki muu sujui paitsi viimeistely. Ylivoimaakin päästiin pelaamaan Niko Sompin jouduttua jäähylle, ylivoima hieman takerteli, mutta Anssi Rantasen veto oli lähellä painua maaliin. Paikkoja erässä oli useampaankin maaliin, mutta ainoastaan Topi Hägg onnistui ohittamaan hyvin K-Espoon maalilla torjuneen Juho Järvisen. Anssi Rantanen laukoi siniviivalta ja kiekko tuli sopivasti Häggille joka laukoi avausottelun tavoin Espoossa maalin. Ajassa 35:42 syntyneen 1-1 tasoituksen toinen syöttäjä oli Paavo Tyni. Maalin jälkeen Palloseuralle tarjottiin ylivoima mahdollisuus kun Jesse Vuorela joutui kampituksesta jäähylle. Ylivoima oli heikkoa ja K-Espoo pääsi vastaiskuun. Julius Rantaeskola kiersi maalin ja sai maalin edessä korkeasta mailasta naamaan, joten Ivan Rybchyk joutui jäähylle. Tosin syyttömänä sillä hän itse oli kaatuneena jäässä ja mailakin oli siellä, no taisi siinä olla korkea maila toisella ”vihreäpaidalla”. Ensin mentiin minuutin verran tasavoimaa jonka aikana K-Espoo pyöritti ja ylivoiman viimeisellä sekunnilla Rantaeskola pääsi maalin edestä ohjaamaan kiekon verkkoon ajassa 39:47 ja kotijoukkue otti 2-1 johdon.

Kolmannessa erässä Palloseura haki vahvasti tasoitusta, toki K-Espoo pääsi vastaavasti vastaiskuilla häiritsemään Petrus Lintosta. Paikkoja oli kyllä;  Paavo Tyni nousi ylivoimalla erän alkupuolella hyvin maalin takaa luukulle, tulosta ei kuitenkaan tästäkään syntynyt. Jäähyllä oli Erno Hopponen, joka nosti kiekon yli laidan. Erän puolivälin jälkeen Topi Hägg laukoi vaarallisesti vastustajan harhasyötöstä ja pääsi vielä reboundiin, mutta Järvinen torjui todella hyvin.  Mikko Lahtela pääsi hetkeä myöhemmin kokeilemaan maalin edestä.  Palloseuran takaa-ajoa häiritsi väärästä vaihdosta saatu rangaistus viisi minuuttia ennen loppua. Se kestettiin ja 2 ja puoli minuuttia ennen summeria Palloseura otti Petrus Lintosen penkille aikalisän jälkeen. K-Espoo pääsi pari kertaa kokeilemaan tyhjiin, mutta sivuverkkoa lähemmäksi ei kiekkoa saanut. Palloseura sai kylläkin pidettyä melko hyvin kiekkoa hyökkäysalueella, mutta mitään todella vaarallisia tilanteita ei pystytty luomaan joten Kiekko-Espoo otti itselleen lähes elintärkeän voiton kaventaen sarjan numeroihin 1-2.

Valmentaja Eemeli Parikka viestitteli Mediaryhmälle seuraavasti: Tiukkaa vääntöä. Luotiin tarpeeksi paikkoja, mutta maalinteko jäi hiukan vajaaksi. Ollaan fyysisesti parempia ja nyt vaan keskittyminen kohti keskiviikkoa.

Sarja jatkuu Keskiviikkona Forssassa ja Espoon voitettua tänään selvisi että myös perjantaina pelataan Espoossa.

Teksti: FPS Mediaryhmä/ Timo Tukia