Palloseura ja Kiekko-Espoo jatkoivat tiukkoja otteluitaan keskiviikkona Forssassa Mestiksen välieräsarjassa. Lopulta Kiekko-Espoo maalinteossa useammin ja tasoitti ottelusarjan tilanteeksi 2-2.

Palloseura aloitti hyvin ja piti kiekkoa enemmän hyökkäysalueella. Kesken hallinnan K-Espoon Petteri Villanen onnistui karvaamaan kiekon itselleen puolustus siniviivalla ja yritti karkuteille. Joona Vainio esteli ja tuomariston mielestä sääntöjen vastaisesti, tuloksena rangasituslaukaus, jonka Villanen suoritti itse. Petrus Lintonen onnistui estämään maalin syntymisen joten tilanne säilyi maalittomana kuudennella minuutilla. Seuraavalla minuutilla Anssi Rantanen joutui jäähypenkille kampituksesta, Palloseuran alivoima onnistui useasti purkamaan toiseen päätyyn kiekon ja maalia ei syntynyt.

Sen sijaan Palloseura meni 1-0 johtoon ajassa 12:18. Mika Huhtasalo nosti korkean kaaren hyökkäysalueelle ja huomasi hyvin että pesäpalloa ei Uudellamaalla kouluissa pelailtu, sillä Jesse Vuorela missasi alimpana miehenä helpon kopin ja yhtä äkkiä kaksi vihreäpaitaa oli nokikkain Juho Järvisen kanssa, Aleksi Karlsson siirsi vielä Karri Forsblomille joka nosti kiekon maalin kattoon. Molemmilla joukkueilla oli vielä tilaisuutensa maalintekoon, Anton Ollikainen nousi vahvasti Petrus Lintosen vartioimalle maalille, mutta Petrus onnistui torjunnassaan ja pari minuuttia myöhemmin Aleksi Karlsson laukoi Karri Forsblomin poikittaissyötöstä, kuitenkin ilman tulosta.

Toisessa erässä Kiekko-Espoo oli hallitsevampi ja nousi tasoihin erän kuudennella minuutilla. Perttu Iso-Kuortti päästettiin turhan vapaasti tulemaan päädystä maalille josta hän survoi kiekon ohi Petrus Lintosen verkkoon. Tilanne tarkastettiin vielä videolta, ja tuomaristo näytti keskelle joten tilanne 1-1.

Palloseura onnistui kuitenkin nousemaan uudelleen johtoon, Aapo Alapuranen sai kiekon keskiviivan tuntumassa ja eteni laukaisusektorille, terävä veto painui Juho Järvisen ohi ja Aapon kolmas playoff maali syntyi ajassa 28:03. Maalin syöttivät Anssi Rantanen ja Totte Moberg.

Vieraat onnituivat uudelleen tasoittamaan ottelun reilua neljää minuuttia myöhemmin. Arttu Tuomaala syötti maalin takaa ja vapaaksi puolustuksen keskelle jäänyt Miro Keskitalo laukoi tasoitusmaalin. Numeroista 2-2 lähdettiin kolmanteen erään.

Kolmannen erän alussa Palloseura painoi ihan yhtä päätyä ensimmäiset 5 minuuttia, Ivan Rybchyk kilautti tolppaa ja muitakin paikkoja oli yllinkyllin. Mm.Santtu Hakasella ja Leevi Kannistolla oli paikkansa. Ensimmäinen aloitus Palloseuran puolustuspäädyssä oli ajassa 44:56, kun Santtu Hakaselle tuomittin hyökkäyspään kampituksesta rangaistus. Palloseuran alivoima kesti ja jäähyn jälkeen Palloseura sai jälleen otteen. Palloseura pääsi ylivoimalle, kun puolestaan Anton Ollikainen syyllistyi hyökkäyspäädyssä kampitukseen. Ylivoima saatiin pysymään hyvin alueella, mutta Santtu Hakanen, Paavo Tyni ja Karri Forsblom saivat todeta että johtomaalia ei syntynyt. Myöhemmin Rybchyk pääsi laukomaan keskeltä, mutta veto oli puolihuti.

Kiekko-Espoo ensimmäinen  kunnon paikka kolmannessa erässä oli kun Perttu Iso-Kuortti ajoi vauhdilla maalille,mutta suti kiekon ohi maalin. Kiekko-Espoo meni 2-3 johtoon ajassa 55:05 maalilla joka syntyi Palloseuran puolustuksen virheestä. Kiekko kimposi erikoisesti Atso Lehtisen mailasta keskelle, josta jo Palloseuraa edustaessaan armoitettuna maalinsylkijänä tunnettu, Tommi Takaveräjä laukoi kiekon verkkoon. Palloseura painoi kuitenkin edelleen vahvasti päälle. Kiriä haittasi pahasti Totte Mobergin laidan tuntumassa saama 2+2 minuuttinen korkeasta mailasta ajassa 57:26. Totte käänsi kiekon päätyyn ja maila nousi Anton Ollikaista naamaan. Loppukiri sai kuitenkin uutta tuulta kun Petteri Villanen törmäsi Petrus Lintoseen ajassa 57:59 ja sai estämisestä rangaistuksen.

Palloseura otti samalla aikalisän ja Petrus Lintosen pois maaliltaan, joten Palloseura pääsi palaamaan viidellä-neljää vastaan ilman maalivahtia. Joonas Uimonen pääsi laukomaan mielipaikaltaan siniviivan tuntumasta, mutta ohi. Uimonen kokeili hetkeä myöhemmin uudelleen, mutta päin Järvistä. Karri Forsblom petasi Paavo Tynille tontin, mutta Tyni ei onnistunut viimeistelemään. Lopulta Julius Rantaeskola pääsi karkuun ja viimeisteli tyhjään maaliin loppunumeroiksi 2-4.

Tulos tietää sitä että sarja tasoittuu numeroihin 2-2. Sarja jatkuu perjantaina Espoossa ja myös Forssassa pelataan varmasti lauantaina klo 17.

FPS Fan Club ry arvioi Aapo Alapurasen pirteän esityksen Pizzeria Mali lahjakortin arvoiseksi. Avausmaalista lahjakortin kuittasi Karri Forsblom.

teksti ja kuva: FPS Mediaryhmä / Timo Tukia