Palloseuran kolmen kotiottelun viikko alkoi tutulla vastustajalla kun Kiekko-Vantaa saapui Forssaan.

Avauserän alkupuoli mentiin melko tasaisesti päästä päähän. Toki Eetu Mobergin jäähyn aikana K-Vantaa sai painettua kiekkoa Palloseuran päätyyn, mutta osuma tarkkuus oli heikkoa ja tilanne säilyi maalittomana. Ottelun avausmaali syntyi erän puolivälissä. Ivan Rybchyk toi kiekon vahvasti alueelle ja laukoi, Samuli Tervo torjui eteensä ja kärppänä paikalla oli, kukapas muu kuin, Erkki Laiho joka sivalsi irtokiekon verkkoon ja Erkin maaliton putki oli ohi. Tuuletuksesta kyllä näki että maistui! Syöttöpiste oli Rybchykille ensimmäinen Mestiksessä.

Kiekko-Vantaa pääsi avauserässä yrittämään toisenkin kerran ylivoimalla kun Atso Lehtinen joutui kampituksesta jäähylle ajassa 16:39. Vieraiden ylivoima pyöri ensimmäistä paremmin, mutta Palloseuran alivoima oli vahvaa Petrus Lintosen johdolla. Täyteen tultuaan Karri Forsblom avasi hyökkäyksen Aleksi Karlssonille joka pääsi laukomaan rystyvedolla, Mika Huhtasalo oli paikalla ja iski irtokiekon verkkoon. Ajassa 18:53 syntynyt 2-0 maali oli lähes avausosuman kopio. Avauserä Palloseuralle 2-0. Molemmat maalivahdit saivat avauserässä kunnon hien, Petrus Lintonen torjui 14 kertaa ja Samuli Tervo 13 kertaa.

Kiekko-Vantaa tuli toiseen erään vahvalla sykkeellä ja onnistui painamaan pelin Palloseuran päätyyn. Ansaittu kavennus syntyi ajassa 21:26 Joonas Pohjasmäen siniviivavedolla. Pyöritys jatkui ja lopulta ajassa 26:20 syntyi 2-2 tasoitus. Santeri Aallon pakin jaloista lähtenyt terävä veto painui takayläkulmaan ja tilanne oli 2-2.

Maalin jälkeen Palloseura sai jälleen pelistä kiinni ja ottelu jatkui tasaisena. Palloseura pääsi ensimmäisen kerran (ja ottelun ainoan kerran) ylivoimalle kun Tomi Purmola kolhi hyökkäyspäädyssä Joona Vainiota korkealla mailalla. Palloseura sai ylivoiman hyvin pyörimään, näytti kuitenkin siltä että laukaukset kolisevat päätyplexeihin kunnes ajassa 36:22 Karri Forsblom syötti keskelle josta Anssi Rantanen laukoi, ensimmäinen veto ei vielä uponnut, mutta Totte Moberg passasi kiekon takaisin Anssille joka laukoi Palloseuran 3-2 johtoon. Tilanne kahden erän jälkeen siis 3-2. Lintonen torjui toisessa erässä 7 kertaa ja Tervo 5 kertaa.

Kolmannessa erässä Palloseura kesti 2 alivoimaa. Erän alussa Leevi Kannisto joutui jäähylle ja erän puolivälin jälkeen Joona Vainio istui 2 minuuttisen. Palloseuran alivoima oli tänään 100% ja ylivoima myös 100% 1/1.

Kanniston jäähyn jälkeen Totte Moberg rakensi hyvän maalipaikan ja pitkän loukkaantumisen jälkeen peliin palannut Miku Ronkainen pääsi laukomaan keskeltä, Samuli Tervo onnistui kuitenkin torjumaan. Vainion jäähyn aikana K-Vantaa Niko Mikkola laukoi hyvin,mutta Petrus Lintonen venyi komeaan räpylätorjuntaan. K-Vantaa otti aikalisän ajassa 58:03 ja otti samalla Samuli Tervon vaihtopenkille ja tilalle hyppäsi kuudes kenttäpelaaja. Palloseura puolusti todella hyvin eikä Petrus Lintonen joutunut viimeisen kahden minuutin aikana joutunut torjumaan kertaakaan, Jaakko Kuusiston laukaus maalin kulmalta tuli jo yliajalla, tämän Petu vielä varmuudeksi torjui. Palloseura pääsi pari kertaa yrittämään tyhjiin, Santtu Hakasen nosto meni tolpan kautta ohi joten lisäosumia ei syntynyt kumpaakaan päätyyn joten Palloseuralle mukava kotivoitto numeroin 3-2. Kolmannessa erässä Petrus Lintonen torjui 8 kertaa ja Samuli 4 kertaa.

Valmentaja Eemeli Parikka kommentoi peliä seuraavasti Palloseuran Mediaryhmälle: Kova taistelu. Pisteet ja tapa lämmittää. Nyt palautellaan ja kohti perjantaita. Hyvä Av myös lämmittää.

FPS Fan Clubin valitsemat parhaat pelaajat olivat tällä kertaa vierasjoukkueesta Santeri Aalto ja Palloseurasta avausmaalin tehnyt ja vahvaa alivoimaa pelannut Erkki Laiho.

teksti ja kuva: FPS Mediaryhmä /Timppa