Palloseuran viimeinen kotiottelu ennen joulutaukoa pelattiin launataina Imatran Ketterän vieraillessa Forssassa. Pelit toki jatkuvat vielä ennen joulutaukoa Rovaniemen ja Kokkolan vierailuilla.

Ottelun alussa Palloseuralla oli ylivoimaa kun Väinö Liikonen istui 2 minuuttia koukkaamisesta ylivoima ei kuitenkaan tuottanut tulosta muutamasta hyvästä paikasta huolimatta.
Ketterä meni 0-1 johtoon ajassa 7.44 kun Jesse Ruotsi pääsi tuikkaamaan kiekon rystyltä takakulmaan ohi Eetu Niemisen ja pari minuuttia myöhemmin tilanne oli jo 0-2 kun Mikko Haaparanta ohjasi Kalle Loposen vedon maaliin.
Myös Palloseuralla oli tilanteita mutta laukaukset menivät ohi maalin tai sitten Vilho Heikkinen torjui yritykset.
Palloseura koki kolmannen takaiskun noin kolme minuuttia ennen erän loppua kun Yegor Chizikov pääsi purjehtimaan melko vapaasti maalille ja tuikkasi eränumeroiksi 0-3 Avauserässä Eetu Nieminen tarjoi 15 kertaa ja Vilho Heikkinen ketterän maalilla kahdeksan kertaa.

Toiseen erään Palloseura sai paremmin otetta pelistä ja pääsi hyökkäysalueelle huomattavasti useammin kuin avauserässä. Erkki Laiho laukoi vaarallisesti etuyläkulmaan, mutta Heikkinen oli valppaana eikä jatkotilanteestakaan syntynyt Palloseuran avausmaalia. Erän puolivälin jälkeen Veikka Kärjä jätti hyvin hyökkäysalueella Michal Kvasnicalle, veto ohitti jo Heikkisen, mutta tolppa pelasti Tapparasta lainalla olleen Heikkisen takaiskulta. Toki myös Ketterällä oli omat tilanteensa, mutta Eetu Nieminen ei ollut ohitettavissa. Palloseura pääsi illan toiselle ylivoimalleen Mikko Haaparannan hyökkäyspään korkeasta mailasta tuomitun rangaistuksen aikana ja nyt tämä tuotti tulosta, Miku Ronkainen kurvaili kulmasta keskelle vetopaikkaan ja laukoi takakulmaan numeroiksi 1-3 ajassa 37:12. Ylivoimamaalin syöttivät Totte Moberg ja Joona Vainio. Palloseuralla oli vielä hieno tilanne minuuttia myöhemmin kun Miku Ronkainen ja Michal Kvasnica pääsivät kahdella-yhtä vastaan, Miku tavoitteli takatolpalta Kvasnicaa, mutta tämä ei osunut kiekkoon joten kolmanteen erään lähdettiin numeroista 1-3.

Kolmas erä oli toisen erän kaltainen, Palloseura haki kavennusta mutta Joni Kuoppalan ylärimavetoa lähemmäksi ei päästy. Tilanne tarkastettiin vielä videolta, erikoisesti kesken Palloseuran pyörityksen tuomari puhalsi pelin poikki ja lähti tarkastamaan tilannetta. Kesken Palloseuran painostuskauden Ketterä onnistui karkaamaan vastaiskulla läpiajoon jonka päätteeksi Joona Lankinen viimeisteli päätösnumeroiksi 1-4.

Pizzeria Malin lahjakortit menivät tällä kertaa avausmaalista Miku Ronkaiselle ja jämäkästi vääntäneelle puolustaja Joni Kuoppalalle.

Valmentaja Eemeli Parikka mietiskeli ottelua seuraavasti : Tänään epäonnekas alku. Kaksi erää luotiin riittävästi paikkoja. Ilme hyvä ja tultiin peliin takaisin. Otetaan hyvä mukaan ensi viikkoon.

Kuva: Kari Vahaniitty

Teksti: FPS Mediaryhmä / Timppa