Palloseuran ja KeuPa HT:n puolivälieräsarjan toinen ottelu pelattiin maanantai-iltana Keuruulla. Ottelu noudatti hieman samaa käsikirjoitusta kuin avausosa sillä erotuksella että nyt kotijoukkueena pelannut KeuPa iski 3 nopeaa maalia kolmannen erän alkupuolella ja sillä pitkälti ratkaisi ottelun.

Avauserässä kotijoukkue pyöritti aluksi, tätä avitti heti toisella minuutilla Aleksi Karlssonille vihelletty jäähy, mutta erän vanhetessa ote siirtyi Palloseuralle. Ivan Rybchyk pääsi hyvästä paikasta laukomaan, tämän Niko Parkkinen vielä selvitti, samoin Samuli Virtasen noston maalille. Palloseura onnistui kuitenkin ottaamaan johdon, Aleksi Karlsson tarjoili ja Mika Huhtasalo laukoi vieraat johtoon ajassa 17:43. Maalin toinen syöttäjä oli Paavo Tyni. Erän lopulla Palloseura pääsi ylivoimalle Veeti Vuorion jouduttua jäähylle, mutta tämä toiseen erään jatkunut ylivoima ei tuottanut tulosta.

Toista erää Palloseura hallitsi jopa melko selkeästi. Erän ainoan maalin teki kuitenkin kotijoukkue kun Jaakko Heikkinen haki itselleen hyvän laukaisupaikan Palloseuran puolustuksen keskelle ja syötön saatuaan laukoi terävästi pelin 1-1 tasoihin ajassa 24:44.

Hetkeä myöhemmin Joonas Uimonen rakensi hyvin ja Anssi Rantanen laukoi terävästi, mutta epäonnekkaasti yläriman kautta yli maalin. Myöhemmin Niko Parkkinen hieman haparoi Topi Häggin laukauksen jälkeen, mutta KeuPa puolustus ehti siivoamaan kiekon maalialueelta ennen kuin Eetu Moberg tai Erkki Laiho onnistuivat sutimaan sen verkkoon. Toisen erän lopulla kiekko pyöri pitkiä tovia KeuPa päädyssä kuitenkaan löytämättä tietä verkkoon.

Kolmannen erän alussa Palloseura oli todella lähellä mennä johtoon, Santtu Hakasen veto kuitenkin osui tolppaan ja siitä ulos. Ja kun tuuri näin oli vallan hylännyt Palloseuran onnistui kotijoukkue KeuPa HT maalinteossa. Mikko Lahtinen kiersi maalin ja nosti rystyltä takakulmaan ajassa 44:08. Vajaa viisi minuuttia myöhemmin syntyi KeuPan kolmas maali, yksinäinen KeuPa hyökkääjä Nicholas Nuuttila luisteli hakemaan päädystä kiekon ja kukaan kolmesta Palloseuran pelaajista ei ottanut kiinni takaa tulevaa Joel Järvenpäätä joka pääsi vapaasti laukomaan numeroiksi 3-1. Edellisestä osumasta ei ollut kulunut puoltakaan minuuttia kun kiekko oli jälleen Palloseuran maalissa. Terry And syötti hienosti ja Jere Helenius laukoi kiekon poikittaisliikkeessä olleen Petrus Lintosen jaloista maaliin ja tilanne oli jo 4-1.

Maalin jälkeen Palloseura otti aikalisän, hetkeä myöhemmin Paavo Tyni joutui jäähylle jonka Palloseuran alivoima kesti. Jäähyn jälkeen Totte Moberg toi kiekon hyvin ylös tavoittaen syötöllään oikealta Aapo Alapurasen joka laukoi kiekon terävästi takakulmaan ja numerot kaventuivat numeroiksi 4-2 ajassa 52:16. Maalin toinen syöttäjä oli Atso Lehtinen. Pari minuuttia myöhemmin Palloseuralle aukeni loistava tilaisuus lisä kavennuksen tekoon kun KeuPan Eetu Pylkkänen kaatoi Miku Ronkaisen. Palloseuran ylivoima oli illan parasta mutta vaikka Joonas Uimonen ja hetkeä myöhemmin Ivan Rybchyk pääsivät yrittämään kelpo paikoista ei kavennusta syntynyt. Jäähyn lopulla Petrus Lintonen luisteli vaihtoaitioon ja ilman maalivahtia pelaten syntyi hyviä maalipaikkoja, mutta lopulta KeuPa HT:n Mikko Lahtinen pääsi nostamaan kiekon tyhjiin ja peli oli sillä selvä.

Kumpikin joukkue pääsi kokeilemaan kolmesti ylivoimaa onnistumatta kertaakaan. Niko Parkkinen isäntien maalissa venyi kiekon eteen 29 kertaa. Petrus Lintonen torjui 19 kertaa.

Valmentaja Eemeli Parikka kommentoi ottelua Palloseuran mediaryhmälle seuraavasti: Tasainen peli. Paikat oli mutta hiukan halvat maalit omiin. Nyt katse kohti keskiviikkoa.

Sarja jatkuu Forssassa Keskiviikkona klo 18.30 tilanteesta 1-1 , neljällä voitolla jatkoon.

Teksti ja kuva : FPS mediaryhmä / Timppa