Palloseuran ja KeuPa HT:n puolivälieräsarjan kolmas ottelu pelattiin keskiviikkona Forssassa. Palloseura onnistui jälleen ottamaan kotivoiton ja siirtyi sarjassa 2-1 johtoon.

KeuPa HT tuli otteluun kovalla sykkeellä ja kiekko pyöri ensimmäiset minuutit vaarallisesti Petrus Lintosen vartioiman FPS-maalin tuntumassa. Pikkuhiljaa Palloseura sai koneensa käyntiin lopulta ensimmäisen torjunnat kirjattiin siten että Petrus Lintoselle kertyi 5 torjuntaa ja KeuPa vahti Niko Parkkiselle 12 torjuntaa. Tosiaan erän alussa Petrus Lintonen joutui venymään parhaimpaansa torjuakseen esimerkiksi Jaakko Heikkisen yrityksen. Palloseuralla oli myös hieno tilanne kun Topi Hägg rynnisti väkevästi maalille, mutta laukoi hieman ohi. Ivan Rybchyk pääsi kokeilemaan maalin edestä, Parkkinen torjui tämän. Lopulta kun erää oli pelaamatta parisen minuuttia siirtyi Palloseura 1-0 johtoon, Mika Huhtasalo tarjoili ja Joonas Uimonen nousi siniviivalta ja laukoi kiekon Parkkisen kainolasta verkkoon, avausmaalin toinen syöttäjä oli Karri Forsblom.

Toisessa erässä Palloseura meni 2-0 johtoon ajassa 25:46. Joonas Uimonen avasi omalla alueella Topi Häggille joka rynnisti keskeltä eteenpäin ja laukoi siniviivan jälkeen, Parkkinen torjui eteensä ja Erkki Laiho oli paikalla laukoen Palloseuran 2-0 johtoon.

Ottelu ehti vanheta 2 minuuttia yli puolivälin kun KeuPa HT onnistui kaventamaan numeroiksi 2-1. Vihreässäkin paidassa esiintynyt voimahyökkääjä Veeti Vuorio löysi keskeltä tilaa ja laukoi kiekon Petrus Lintosen ohitse verkkoon. Kolmisen minuuttia myöhemmin Samuli Virtanen laukoi ensin ja saatuaan kiekon uudelleen kiersi maalin, mutta Parkkinen onnistui peittämään kiekon juuri ennen maaliviivaa ja tilanne säilyi. Toisessa erässä Palloseura joutui tappamaan peräti kolme alivoimaa kun heti erän alussa Joona Tala joutui jäähylle. Kolmisen minuuttia Palloseuran 2-0 maalista eteenpäin Anssi Rantanen sai korkeasta mailasta ja vielä lopulla Erkki Laiho joutui jäähylle. Alivoima oli kuitenkin rautaa eikä KeuPa HT päässyt maalintekoon. Maalivahdeista Petrus Lintonen torjui erän aikana 7 kertaa ja Niko Parkkinen 6 kertaa.

Kolmannen erän alkupuolella Aapo Alapuranen nousi hienosti maalille, mutta epäonnekseen nosti kiekon tolppaan. Seuraavassa vaihdossaan Alapuranen syötti siniviivalle Joona Talalle joka laukoi kohti maalia, maalille noussut Samuli Virtanen sai mailaa väliin ja ohjasi Palloseuran 3-1 johtoon ajassa 44:33. Nelisen minuuttia myöhemmin Palloseuralla oli paikka lyödä jo peli paketiin kun Tommi Niskanen vippaili kiekkoa vihellyksen jälkeen ja sai 2 minuuttisen. Hyvästä pyörityksestä huolimatta osumaa ei syntynyt.

Kaksi ja puoliminuuttia ennen loppua KeuPa HT otti Parkkisen pois maaliltaan ja haki kavennusta kuudella kenttäpelaajalla. Palloseura pääsi yrittämään kolmesti kohti tyhjää maalia, kerran tolpan kautta ohi ja muut menivät pitkiksi kiekoiksi. Lopulta KeuPa HT onnistui kaventamaan 18 sekuntia ennen loppusummeria Atro Leppäsen maalilla numeroiksi 3-2, mutta keskialoituksen jälkeen Palloseura kontrolloi kiekkoa eikä antanut enää vieraille mahdollisuutta nousta tasoihin. Kolmannessa erässä Petrus Lintonen joutui torjumaan 10 kertaa, Niko Parkkinen puolestaan ehti 7 kertaa kiekon eteen.

Palloseuran valmennuksesta Eemeli Parikka kommentoi ottelua seuraavasti: Tänään hiukan vaikea alku, mutta saatiin hyvän alivoiman kautta homma kasaan ja parannettiin ottelun edetessä. Puolustettiin jälleen omalla tasolla ja ansaittiin toinen kiinnitys.

FPS Fan Club palkitsi Samuli Virtasen parhaasta suorituksesta ja Joonas Uimonen kuittasi itselleen Pizzeria Malin lahjakortin avausmaalistaan.

Sarja jatkuu Palloseuran 2-1 johdolla perjantaina Keuruulla ja lauantaina pelataan jälleen Forssassa.

Teksti ja kuva FPS Mediaryhmä /Timppa Videon kuvaus FPS Fan Club / Kirsi