Palloseura sai ensimmäiseen tauon jälkeiseen kotiotteluunsa vastaansa Tampereen KooVeen. Aikaisemmat ottelut ovat kaikki olleet ns.maalin pelejä jotka KOOVEE on onnistunut kuitenkin joka kerta voittamaan.

Ottelun ensimmäinen vaarallinen tilanne oli vajaan neljän minuutin pelin jälkeen, Karri Forsblom löysi keskeltä Teemu Karjalaisen mutta Ville Kolppanen torjui Teemun vedon.
KOOVEEn Liam Finley puolestaan nousi vahvasti kulmasta maalille pari minuuttia myöhemmin mutta synttärisankari Petrus Lintonen oli Palloseuran maalilla oli tarkkana ja torjui.
8 minuuttia ennen erän loppua Palloseuran ykkösnyrkki kehitti hyvän tilanteen mutta Kolppanen selvitti Teemu Karjalaisen maalille nousun kuten myös Lintonen hetkeä myöhemmin KOOVEEn Santeri Sillanpää tilanteen. KOOVEE sai otteen ja  Samuli Virtanen joutui rikkomaan ja joutui kampituksesta rangaistusaitioon.
Alivoimalla Erkki Laiho nousi hyvin ja Liam Finley joutui koukkaamaan joten puntit tasoittuivat jo 20 sekunnin kuluttua.
Tasavoimalla Palloseura pyöritti vahvasti ja Kolppanen joutui venymään Miku Ronkaisen ja Joona Vainion vetojen edessä parhaimpaansa jotta tilanne säilyi maalittomana.
Erän viimeisen minuutin alkaessa Anssi Rantanen laukoi ja Juhani Tamminen pääsi yrittämään maalin kulmalta mutta ei onnistunut siirtämään kiekkoa verkkoon. Viimeisen minuutin Palloseura pyöritti vahvasti mutta ilman tulosta joten erätauolle poistuttiin maalittomassa tilanteessa.

Toisen erän alussa ote oli Palloseuralla. Jyri Waajakoski nousi kulmasta maalille mutta Ilves-laina Ville Kolppanen KOOVEE maalilla oli edelleen tarkkana.
Vierailla oli vaarallinen tilanne erän kuudennella minuutilla jonka Lintonen kesti puolustuksen avustuksella.
Erän puolivälissä oli KOOVEE maalilla aikamoinen hässäkkä Jyri Waajakosken yrityksen jälkeen mutta ilman tulosta.
KOOVEE puolestaan onnistui katkomaan Palloseuran hyökkäykseen lähdön ja Finley laukoi mutta Petrus Lintonen torjui varmasti. Seuraavassa vaihdossa KOOVEE tilanne haiskahti paitsiolta, onneksi Lintonen torjui Santeri Sillanpään yrityksen niin ei tarvinnut miettiä että oliko paitsio. Vieraat saivat otetta ja kiekko pyöri pitkät tovet Palloseuran päädyssä.
Kun erää oli jäljellä viitisen minuuttia vieraiden Valtteri Välimäki karkasi läpi mutta ei onnistunut ohittamaan Lintosta. Hetkeä myöhemmin samalle kaverille pelattiin hyvä paikka poikittaissyötöstä mutta Lintonen oli ohittamaton.
Myös toisessa päädyssä oli huippupaikka kun Karri Forsblom ja Teemu Karjalainen pääsivät kahdella yhtä vastaan , Forsblom syötti ja Karjalainen laukoi hyvin mutta Kolppanen torjui ”varman” maalin. Pari minuuttia ennen summeria Miku Ronkainen laukoi hyvin ruuhkan takaa mutta tilanne säilyi edelleen maalittomana.

Heti kolmannen erän alussa Paavo Tyni hukkasi kiekon ja Liam Finley karkasi läpi mutta Petrus Lintonen torjui jälleen. Toisessa päässä puolestaan Juhani Tamminen oli maali paikassa tutuin tuloksin.
Palloseura joutui ajassa 43:21 alivoimalle kun Erkki Laiholle tuomittiin hyökkäyspään kampitus jäähy. Palloseuran alivoima oli rautaa eikä vieraat päässeet laukomaan kertaakaan.
Alivoiman jälkeen Palloseuralla oli jälleen hyviä paikkoja, Joona Vainio nousi ensin, sitten Juhani Tamminen kokeili ja vielä hienosti ykkösketjuun sopeutunut Karri Forsblom järjesti huipputilanteen mutta valitettavasti ilman tulosta.

KOOVEE onnistui avaamaan illan maalitilin ajassa 49:14 kun Olli-Petteri Viinikainen ohjasi Matias Haarasen syötön maalin edestä verkkoon, toinen syöttäjä oli Lian Finley.

Paavo Tyni esitti komean nousun harhauttelemalla lähes kaikki KOOVEE pelaajat mutta pysähtyi Oskari Halmeen poikittaiseen mailaan, Kolppanen nappasi samalla kiekon. Palloseura pääsi ylivoimalle ajassa 51:50 Halmeen rangaistuksen myötä ja lisää tuli ajassa 53:11 kun Santeri Kananen kaatoi Santtu Hakasen joten Palloseuralle tarjoutui loistava tasoitusmahdollisuus kahden miehen ylivoimalla…Teemu Karjalaiselle pelattiin parikin laukaisupaikkaa mutta Kolppanen onnistui torjunnoissaan. Viidellä-neljää vastaa pyöritys jatkui ja Miku Ronkainen oli lähellä maalintekoa.

Parisen minuuttia ennen loppua Anssi Rantanen laukoi ovelan pomppulaukauksen mutta veto pomppi hieman maalin ohi, ote säilyi kotijoukkueella ja Palloseura otti mainiosti pelanneen Petrus Lintosen pois maaliltaan reilut minuutti ennen summeria. Palloseura säi hässäkkää aikaiseksi mutta KOOVEE onnistui uhrautuvasti puolustamaan maaliaan Ville Kolppasen johdolla loppuun saakka joten Palloseuran oli taipuminen äärimmäisen niukkaan, harmittavaan 0-1 tappioon.

Palloseuran valmennuksen puhemies maalivahtivalmentaja Ville Nyrönen kommentoi lyhyesti ottelua: Ei ihan paljoa lisättävää/muutettavaa eiliseen tarinaan… KooVeella oli ihan maailmanluokan maalivahti, mikä tietysti teki kuparisen rikkomisen vielä haastavammaksi. Usko ja luotto tähän meidän tekemiseen ei kuitenkaan horju!

Kuva : Tytti Tukia