Mestis jatkui keskiviikkoiltana Tampereella kun KOOVEE isännöi Palloseuraa.

Avauserä selkeää Palloseuran hallintaa KOOVEE johdosta huolimatta

Palloseura pääsi heti ottelun toisella minuutilla ylivoimalle kun Eero Savilahti joutui koukkaamisesta jäähylle. Palloseuran ykkös-yv viisikko pyöritti yhtäjaksoisesti puolitoista minuuttia mutta ilman tulosta vaikka Aleksi Karlsson ja Paavo Tyni pääsivät yrittämään kohtuu paikoista.
Palloseuralla oli hyvä maalipaikka kuuden minuutin paikkeilla kun Christoffer Sedoff löysi maalin edustalta Miku Ronkaisen mutta Kimmo Rautiainen KOOVEEn maalilla selvitti tilanteen.
KOOVEE puolestaan sai ensimmäisen ylivoimansa kun Palloseuralle tuomittiin väärästä vaihdosta rangaistus ajassa 6:47. Palloseuran alivoima kesti rangaistuksen vaivatta.
Palloseura hallitsi peliä melko selkeästi ja Samuli Virtasella ja Janne Jokisella oli maalipaikat samoin kuin hetkeä myöhemmin Jere Jokisella mutta nolla säilyi edelleen maalisarakkeessa.
Christtoffer Sedoffia rikottiin ja Palloseura pääsi ylivoimalle ajassa 13:22 kun Niklas Mattila istui jäähylle koukkamisesta. Teemu Karjalainen laukoi terävästi mutta ilman tulosta.
Täyteen tultuaan täysin pesukoneessa koko erän ollut kotijoukkue pääsi hyökkäämään, ensin Petrus Lintonen selvitti Niko Lahtisen ohjauksen mutta ajassa 17:07 Santeri Sillanpää onnistui laukomaan keskeltä kiekon verkkoon ohi Lintosen ja KOOVEE meni 1-0 johtoon.
Avauserässä ei enempää maaleja nähty joten toiseen erään KOOVEE johdossa 1-0. Torjunnat osoittavat Palloseuran hallintaa, KOOVEE maalilla Kimmo Rautiainen 14 torjuntaa ja Palloseuran Petrus Lintosella vain 2 torjuntaa.

Palloseura osuu ylivoimalla

Palloseura rakensi heti toisen alkuun tilanteen , Karjalainen syötti Juhani Tamminen pääsi laukomaan, ilman tulosta.
Hetkeä myöhemmin ensimmäistä ottelua loukkaantumisen jälkeen pelannut Christoffer Sedoff törmäsi laitaan ja lähti pukuhuoneen puolelle.
Isäntien Loimaalais vahvistus Eppu Varjamo karkasi läpi mutta Petrus Lintonen selvitti.
Palloseura sai illan kolmannen ylivoimansa kun Oskari Halme torppasi Erkki Laihon päin maalia , hyvä pyöritys tuotti vihdoin tulosta kun Jere Jokinen laukoi komeasti takakulmaan ja tilanne oli tasan 1-1 ajassa 25:42. Jere Jokisen uran ensimmäisen Mestis maalin syöttivät Santtu Hakanen ja Joonas Uimonen.
Maalin jälkeen Erkki Laiholla oli loistopaikka mutta Rautiainen sai mailan väliin. Hetken kuluttua Anssi Rantanen laukoi siniviivalta mutta Rautiainen torjui tämänkin.
KOOVEE sensijaan iski numeroiksi 2-1 ajassa 28:54 kun Eppu Varjamo laukoi Lintosen takapatja torjunnasta ponnahtaneesta kiekosta isännät uudelleen johtoon.

KOOVEEn Eero Savilahdelle tuomittiin illan toiselle jäähylle ajassa 34:23 ja sekuntia ennen ylivoiman päättymistä onnistui Miku Ronkainen taiteilemaan maalin edestä pelin tasoihin, syöttäjinä Santtu Hakanen ja Totte Moberg.
Toisen erän loppupuolella Palloseura pääsi ylivoimalle kun isäntien Olli-Petteri Viinikainen ja Palloseuran Erkki Laiho ottivat pientä nokkapokkaa, Viinikainen aloittajana sai 2+2 minuuttisen. Jere Jokinen laukoi hyvin mutta Rautiainen selvitti samoin kuin Miku Ronkaisen ohjauksen.
Tilanne toisen erän jälkeen oli tasan 2-2.

Palloseura hyytyy ja KOOVEE kuittaa voiton

Kolmannen erän alkupuolella Paavo Tyni ja Joona Tala olivat vaarallisessa paikassa mutta kiekkoa ei saatu verkkoon. KOOVEE sen sijaan onnistui kun Karri Ahon siniviivaveto yllätti täysin Lintosen ajassa 44:13.

Palloseuran illan toinen rangaistus tuli ajassa 46:12 kun Anssi Rantanen joutui melko helposti istunnolle. Palloseuran alivoima oli vahvaa eikä isännät päässeet maalipaikoille.
Varjamolla oli hieno paikka tehdä 4-2 mutta Palloseuran onneksi hän laukoi ohi ylivoimahyökkäyksen päätteeksi.
Kolmannessa Palloseura ei päässyt lainkaan samaan tahtiin maalipaikkoihin kuin kahdessa ensimmäisessä erässä mutta kolmanneksi viimeisellä minuutilla Paavo Tyni nousi vahvasti maalille mutta ei kuitenkaan onnistunut rystylaukauksella ohittamaan Rautiaista.
Palloseura otti aikalisän ja Lintosen pois maaliltaan ajassa 58:53. KOOVEEn Niko Lahtinen onnistui kuitenkin nappamaan kiekon Paavo Tyniltä Palloseuran hyökkäys siniviivalle ja pääsi laukomaan tyhjiin numeroiksi 4-2 ajassa 59:01. Palloseura yritti vielä uudelleen ilman maalivahtia ja onnistui kehittämään hyvän hässäkän isäntien maalille mutta ei kuitenkaan onnistunut kavennuksen teossa. Lahtinen sen sijaan napattuaan kiekon keskialueella laukoi sen vielä kertaalleen tyhjään maaliin joten loppunumerot olivat samat 5-2 kuin pari viikkoa sitten.