Palloseura ja HK Zemgale kohtasivat keskiviikko iltana Forssan Jäähallissa toisen kerran. Ottelu oli jälleen tasainen. Palloseura haki hyvin johtomaalia kolmannessa erässä, mutta vieraat onnistuivat ylivoimalla joten kaikki kolme pistettä lähtivät Latviaan maalein 2-4.

Avauserän alussa Zemgale oli hallitseva osapuoli, Palloseura pääsi vasta kunnolla hyökkäämään 12 minuutin kohdalla kun Konsta Keteli nousi hyvin maalille mutta ei onnistunut ujuttamaan kiekkoa verkkoon ohi Zemgale vahti Mariuss Bajaruns-Galejsin. Reilut 15 minuuttia ehdittin pelata kun MV Bajaruns-Galejs avasi hienosti ja Ricard Fomins pääsi puolittain ja laukomaan hyvästä paikasta, veto kuitenkin hiuksen hienosti ohi. Heti perään Palloseura nousi hyvään vastahyökkäykseen, mutta Mika Huhtasalo haki liian varmaa paikkaa ja ajautui hieman liian pieneen kulmaan. Zemgale kilautti vielä ylärimaa ja tolppaa mutta avauserässä ei kuitenkaan maaleja nähty.

Toinen erä vanheni vain 15 sekuntia kun kiekko oli Petrus Lintosen selän takana verkossa. Ricards Bernardsin korkea veto yllätti Petruksen täysin. Palloseura iski kuitenkin heti seuraavassa vaihdossa takaisin, Severi Savijoki laukoi siniviivalta ja Eemeli Mäki ohjasi kiekon maalin edestä verkkoon, toinen syöttäjä oli Eppu Varjamo.

Erän seitsemännellä minuutilla Erkki Laiho taklasi ja taklattava Arturs Homjakovs väisti taklausta kyykistymällä jonka seurauksena Eki loukkaantui ja joutui jättämään pelin kesken. Homjakovs palkittiin tempustaan viiden minuutin rangaistuksella. Palloseura pyöritti hyvin ja vetojakin tuli, mutta ei maalia. Pyöritys tuotti kuitenkin Zemgalelle toisen rangaistuksen ja Palloseura pääsi kahden miehen ylivoimalle joka sitten tuottikin tulosta juuri kun Homjakovsin sijaiskärsijä pääsi jäälle. Eppu Varjamo petasi paikan Samuli Aaltoselle , joka tykitti Palloseuran 2-1 johtoon peliajassa 31:23. Maalin toinen syöttäjä oli Zack Malik jolle piste oli ensimmäinen Mestiksessä.

Palloseura ei onnistunut rauhoittamaan peliä tässä vaiheessa jonka seurauksena Zemgale nousi jälleen tasoihin reilua minuuttia myöhemmin. Gutsavs Millers nousi siniviivalta ”ringetteviivalle” ja laukoi kiekon ohi Petrus Lintosen ja tilanne oli 2-2. Palloseura kesti joukkuerangaistuksen joten kolmanteen erään mentiin tasatilanteessa 2-2.

Kolmannessa erässä Palloseura pääsi ensin pariin otteeseen yrittämään ylivoimalla. Tilanteita riitti, mutta MV Bajaruns-Galejs oli ohittamaton ja piti 31.llä torjunnallaan Zemgalen pelissä mukana. Joni Kuoppalan jäähy oli lopulta kohtalokas, Kuoppala ehti istua jäähypenkillä vain 12 sekuntia kunnes kiekko pomppi Robert Petrovics jonka veto tuli takaraudasta ulos. Hyvin sijoittunut tuomari näytti heti maalia ja asia tarkastettiin vielä videolta ja se ei tuomiota muuttanut joten peliajassa 53:58 Zemgale otti johdon. Palloseuralle tarjottiin vielä ylivoimaa mutta Mariuss Bajaruns-Galejs torjui hyvin eikä tasoitusta syntynyt. Palloseura ei ehtinyt edes ottaa 27 kertaa torjunutta Lintosta pois maaliltaan kun Petrovics pääsi nokikkain Petun kanssa ja  onnistui tekemään jo kauden neljännen maalinsa peliajassa 58:23. Tämä oli sitten illan viimeinen tilastomerkintä joten voitto ja kaikki 3 pistettä lähtivät Latviaan maalein 2-4.

Näin ollen etukäteen ajatellen 2 voittoa ja 6 pistettä suunnitelma kuivui pahasti kokoon ja tuloksena vain 1 piste ohuehkoon pistesaldoon. Mitään pois ottamatta hyvin pelanneelta HK Zemgalelta niin kylmä totuus on että kyllähän nämä ottelut olisi pitänyt ehdottomasti paremmin klaarata, mutta kun ei pompi. Maalinteko on tuskallista ja paljon pelaamaan joutuvat puolustajat eivät aina saa liukkaita vastustajia kuriin. No eihän tässä auta kuin mennä eteenpäin, seuraava voiton mahdollisuus on lauantaina jolloin KeuPa HT saapuu Forssaan. Ottelu on CMoren kuukauden ottelu joten sen alkamisaika on vasta klo 20.

Pizzeria Malin lahjakortin avausmaalistaan kuitannut Eemeli Mäki haastattelussa FPS Fan Clubin youtube-kanavalla