Palloseura sai viikon kolmanteen kotipeliinsä vastaansa KeuPa HT:n. Ottelu oli CMoren ”kuukauden ottelu” joten se alkoi vasta klo 20.
Heti avausminuutilla Palloseuran Samuli Aaltoselle tuomittiin kaksiminuuttinen estämisestä. Jäähyn viimeisellä sekunnilla vieraat onnistuvat , Eetu Mäelle sahattiin hyvällä poikittaissyötöllä laukaisupaikka ja hän ei erehtynyt vaan KeuPa HT otti johdon peliajassa 2:47. Tilannetta edesauttoi se että Veikka Kärjä blokkasi hetkeä aiemmin kovan vedon eikä päässyt kunnolla liikkumaan neliössä.
Palloseura nousi 1-1 tasoihin pari minuuttia myöhemmin, Mika Huhtasalo avasi ja Eppu Varjamo passasi puolustaja Severi Savijoelle paikan eikä hän erehtynyt vaan teki komeasti uransa ensimmäisen Mestis osuman pelikellon näyttäessä aikaa 5:48.
KeuPa HT sai uuden ylivoiman kun Totte Moberg joutui koukkaamisesta jäähylle, nyt Palloseura av kesti koko jäähyn. Tuomariston pilli tuntui olevan herkässä, sillä erän puolivälissä tuomittiin jo erän kolmas Forssalaisjäähy, Veikka Kärjälle tällä kertaa. KeuPa HT onnistui iskemään illan toisen yv-maalinsa Joni Airon kauden ensimmäisellä onnistumisella peliajassa 11:12.
Myös Palloseura pääsi kertaalleen ylivoimalle, kun Leo Ring istui koukkaamisesta. Samuli Aaltonen ja myöhemmin Mika Huhtasalo pääsivät laukomaan suoraan syötöstä, mutta kummatkin vedot menivät yli maalin. Avauserän jälkeinen tilanne oli 1-2.
Palloseura nousi toisen erän kolmannella minuutilla 2-2 tasalukemiin. Mika Huhtasalo pääsi lapioimaan Leevi Nikkisen eteen torjuman kiekon verkkoon, kiekon maalille toimitti siniviivalta Rene Pylvänäinen ja Aapo Alapuranen oli toinen syöttäjä.
Tästä pelattiin reilu minuutti kun Palloseura otti 3-2 johdon. Miku Ronkainen tuli ensin maalille ja Michal Kvasnica nosti irtokiekon verkkoon, toinen syöttäjä oli Severi Savijoki. KeuPa HT otti maalin jälkeen aikalisän.
Palloseura kuitenkin onnistui lisäämään johtoa seuraavalla minuutilla. Palloseura käytti hienosti hyväkseen hybridipitkää, Eppu Varjamo löysi maalin edestä vapaana Eemeli Mäen joka tälläsi kiekon verkkoon ja samalla Leevi Nikkisen vaihtoon.
Toisen erän maalit ei todellakaan vielä loppuneet tähän! KeuPa HT onnistui kaventamaan numeroiksi 4-3 kun ottelu oli vanhentunut 28:54 Miiro Linjalan lähietäisyydeltä ohjaamalla maalilla. Ja tästä ottelu ehti vanheta tasan minuutin kun tilanne oli jo 4-4, vieraat rynnistivät kolmella-yhtä vastaan hyökkäykseen ja lopulta Joni Airo pääsi kiertämään Petrus Lintosen päästyään nokikkain Petun kanssa.
Palloseura ei antanut tämän kuitenkaan häiritä vaan nousi ajassa 32:24 uudelleen johtoon, Rene Pylvänäinen jätti kulmassa kiekon Samuli Aaltoselle jonka veto yllätti täysin KeuPa HT:n maalille tulleen Juho Ahopellon. Totte Moberg oli toinen syöttäjä kauden avauspisteellään.
Tästä ottelu eteni viitisen minuuttia kunnes Palloseura osui jälleen, Joona Tala pysäytti kiekon siniviivalle, kiekko Veikka Kärjälle joka levitti hienosti vasemmalta nousseelle Severi Savijoelle, Severi onnistui toistamiseen ja Palloseura johti 6-4. Huomioo otettavaa on että KeuPa HT:n maalivahdit torjuivat kahdessa erässä yhteensä 8 kertaa ja kaivoivat kiekon verkosta kuudesti. Petrus Lintoselle kertyi kahdessa ensimmäisessä erässä yhteensä 12 torjuntaa.
Kolmannen erän alkupuolella kiekko pyöri pääasiassa Palloseuran päädyssä, mutta mitään todella vaarallista vieraat eivät saaneet kehiteltyä. Kesken pyörityksen Miku Ronkainen karkasi läpi mutta ei onnistunut ohittamaan Juho Ahopeltoa. Mainoskatkon jälkeen Palloseura sai otetta ja kehitti parikin maalipaikkaa joista jälkimmäisessä Jere Ohtosen veto oli todella lähellä yllättää Ahopellon.
Lopullisen ratkaisun makua alkoi olla ilmassa ajassa 53:27. Miku Ronkainen pelasi todella vahvan vaihdon ja haki yritteliäästi maalia, lopulta kiekko tuli maalin kulmalle Samuli Aaltoselle joka malttoi vielä syöttää Miku Ronkaiselle jolla oli mieluisa työ lyödä kiekko ohi ulospelatun Juho Ahopellon.
Palloseuran Joni Kuoppala passitettiin viitisen minuuttia ennen loppua kiinnipitämisestä jäähypenkille, ylivoiman toisella minuutilla KeuPa HT otti kolmannessa erässä 5 kertaa torjuneen Ahopellon penkille ja haki kavennusta 6vs4 ylivoimalla, mutta Palloseuran puolustus kesti Petrus Lintosen johdolla, Petulle kertyi kolmannessa erässä 15 torjuntaa ja yhteensä 27.  KeuPa HT jatkoi vielä ilman maalivahtia vaikka Kuoppala pääsi jäälle. Jere Ohtonen oli todella lähellä Mestis uransa avausmaalia, mutta purkukiekko meni tolppaa hipoen ohi. Lopulta Severi Savijoki sai omassa päädyssä kiekon syöttäen sen keskialueelle Miku Ronkainen. Miku eteni hieman ja laukoi siniviivalta kiekon tyhjään maaliin ja loppunumerot 8-4 olivat valmiit ajassa 58:35.
Palloseuran valmennuksesta Eemeli Parikka kommentoi tyytyväisenä näin: Tänään hieno voitto. Ollaan parannettu pelaamista ja tänään se näkyi onnistumisina. Ensi viikolla koitetaan ottaa taas yksi askel eteenpäin.
Kuva: Kari Vahaniitty
Teksti: FPS Mediaryhmä /Timppa
Severi Savijoen ja Rene Pylvänäisen kommentit Fan Clubille löytyvät TÄÄLTÄ!