kuva: Kari Vahaniitty

Urheilutoimenjohtaja Timo Willman jatkaa joukkueen rakentamista. Senttereistä on jopa runsaudenpula, mutta puolustuspää kaipaisi pelureita.

Neljännen kautensa Forssassa aloittaa taitava Totte Moberg. Totte pelasi viime kaudella runkosarjassa 36 ottelua jossa syntyi tehot 5+15. Pudotuspeleissä Totte pelasi 13 kamppailua tehoin 3+5.

Onnittelut jatkospoimuksesta Totte!

Uutena pelaajana joukkueeseen liittyy Tsekkiläinen Michal Kvasnica. 22-vuotias Kvasnica on pelannut viimeksi monikansallista ICEHL-liigaa Tsekkijoukkue Orli Znojmosssa. Kvasnica on pukeutunut myös Tsekkien maajoukkuepaitaan nuoriso ikäluokissa (U16, U17, U18 ja U20) Lisäksi Michal on pelannut kaksi kautta kovia junioripelejä Kanadassa WHL liigassa. Myös Tsekin pääsarjakokemusta kaverilta löytyy HC Ocelári Trinec:in riveistä.

FPS sometiimi kyseli Michalin mietteitä Palloseuraan liittymisestä ja hän kommentoi näin:

”Olen todella iloinen tehdessäni sopimuksen Forssaan ja innoissani ensi kaudesta. FPS:n hienon viime kauden jälkeen odotukset ovat kovat. Tästä tulee hauskaa! En malta odottaa teidän kaikkien tapaamista. Nauttikaa kesästä.”

Welcome to Forssa Michal!

Lisäksi Palloseuran Mestis-joukkueesta pelipaikkaa hakevat Eelis Räihä, joka viime kaudella pelasi Suomi-sarjaa Järvenpään Haukoissa sekä Tony Mollberg, joka puolestaan pelasi nuorten SM-sarjaa Karhu-Kissojen riveissä. 21-vuotias Mollberg pelasi kaudella 21-22 joukkueen varakapteenina 23 ottelua tehoin 8+11. Niinikään 21-vuotias Räihä puolestaan pelasi Haukoissa 16 ottelua tehoin 2+4. Molempien sopimus on mallia ”try-out”

Tsemppiä try-outiin Eelis ja Tony!

Willmanin mukaan joukkueen rakennukseen on tullut haasteita lennokkaan alun jälkeen.

Haasteet ovat tiedossa myös päävalmentaja Asko Rantasella. Hän ymmärtää, että päävastuu joukkueen kasaamisesta on Willmanilla, eikä hänkään saa täysin vapain käsin joukkueen rakennusta tehdä.

– Vähän pitkäksi on mennyt, kun valmentajan näkökulmasta katsoo. Ainahan sitä haluaisi, että kaikki olisi valmista nopeasti, Rantanen miettii joukkueen tilanteesta Forssan Lehdelle.

– Meillä on käytännössä budjetti kiinni. Sen täytyy pitää. Se on Mestiksen pienimpiä, joten meidän on laskettava hyvinkin tarkkaan kaikki, Willman sen sijaan avaa haasteellista tilannetta pelaajamarkkinoilla Forssan Lehdelle.

Muutamia jatkosopimus tarjouksia on edelleen pöydällä, mutta budjetti ei anna myöden nostaa tarjouksia kommentoi Willman puolestaan Palloseuran Mediaryhmälle.

Perjantaina selvisi myös että kovan laukauksen omaava  puolustaja Joonas Uimonen jatkaa uraansa Unkarissa. Tsemppiä jatkoon Joonas ja Kiitokset kahdesta hienosta kaudesta Forssassa!

teksti: FPS Mediaryhmä/ Timppa

Kvasnica , nro 38 kuva: Deník/Lubomír Budný