Palloseuran viikon kolmas ottelu pelattiin lauantaina Imatralla, jossa kotijoukkue Ketterä pelasi vasta viikon ensimmäisen ottelunsa.

Aivan alussa kiekko vaihteli joukkueelta toiselle, toki Ketterä haki terhakkaammin laukaisupaikoille. Ottelun viidennellä minuutilla FoPS kasvatti Riku Tuomola pääsi kokeilemaan maalin edestä, mutta ensimmäistä Mestis otteluaan pelannut Ketterä kasvatti Ville Viskari torjui varmasti Palloseuran maalilla. Tästä eteenpäin Ketterä hallitsi erää todella selkeästi.
Ketterällä oli tilanteita, Aapo Sarell laukoi 2vs1 hyökkäyksen päätteeksi ohi. Ville Viskari oli hyvässä vireessä ja torjui Tuomolan uuden tilanteen ja Anri Ravinkis yrityksen.
Ketterä onnistui ajassa 12:05, isokokoinen Aleksi Sinkkonen ajoi kulmasta maalille ja nosti kiekon takakulmaan ohi Ville Viskarin ja tilanne oli 1-0.  Seuraavalla minuutilla Ville Viskari nollasi Jani Taskulan hyvän maalipaikan.
Ottelun ensimmäinen rangaistus tuli vieraiden Janne Laakkoselle, Palloseuran alivoima kesti Ville Viskarin johdolla. Summerin soidessa Ketterän Valtteri Viirret joutui väkivaltaisuudesta jäähylle, joten toinen erän alkoi Palloseuran ylivoimalla.

Toisen erän alun ylivoima oli jälleen tehotonta, Santeri Lipiäinen joutui torjumaan kerran, kun Mika Huhtasalo laukoi.
Erän kolmannella minuutilla Palloseura kehitti hyvän tilanteen joka kuitenkin päättyi Valtteri Savolaisen tolppavetoon. Ketterä lähti vastaiskuun jonka päätteeksi Patrik Juhola laukoi isännät 2-0 johtoon ajassa 22:40. Vajaa puoliminuuttia myöhemmin Oskari Lahtinen joutui jäähylle, Palloseuran alivoima toimi ja tilanne säilyi.
Seuraavaksi oli Palloseuran vuoro kokeilla ylivoimaa. Nyt saatiin laukauksia aikaiseksi, mutta Santeri Lipuäinen torjui Miro Lehtimäen, Joel Ratkovic Berndtssonin ja Janne Laakkosen yritykset.
Ottelun puolivälissä syntyi Ketterän kolmas maali, Jesse Ruotsi kiersi maalin, ja kiekko tuli Ville Viskarin torjunasta Miku Ronkaiselle, Miku tuikkasi Viskarin varusteiden kautta kiekon kasvattajaseuransa verkkoon.
Palloseuran jäähyt jatkuivat, ensin Joel Ratkovic Berndtsson ja puoli minuuttia myöhemmin Konsta Nurmi joutuivat jäähylle. Edelliset eivät olleet ehtineet vielä täyttyä kun Tomi Niku nosti kiekon yli plexin. Kahden pelaajan alivoimalla Risto Saarinen karkasi läpi, mutta ei onnistunut maalin teossa. Lopulta Ketterä onnistui kahden pelaajan ylivoimalla, kun Jani Taskula laukoi kiekon maaliin ajassa 33:18, tilanne 4-0. Palloseuralla oli hyvä kavennuspaikka kun Mikael Tapio nousi maalille kolmanneksi viimeisellä minuutilla, Lipiäinen torjui tämänkin yrityksen.

Kolmannen erän alussa Palloseura pääsi jälleen ylivoimalle kun Avri Ravinskis istui toisen erän lopulla tullutta jäähyään. Palloseura pyöritti tällä kertaa hyvin, jäähy ehti päättyä ja toinen oli tulossa kun Mika Huhtasalo laukoi komealla vedolla kauden avausmaalinsa etuyläkulmaan. Maalin syöttivät Mikael Tapio ja Miska Vilppola. Huhtis on näin ollen onnistunut kaikissa pelaamissaan otteluissa päässyt tehopisteille. Maali syntyi ajassa 41:55.
Palloseuran toive kiristä katkesi kuitenkin jo minuutin kuluttua kun Miku Ronkainen nappasi kiekon keskialueella ja karkasi läpi, 5-1 syntyi ajassa 43:01.
Jani Taskula teki illan toisellaan numeroiksi päästyään laukomaan Viskarin torjunnan paluukiekosta numeroiksi 6-1 ajassa 49:37. Tämä jäi ottelun viimeiseksi maaliksi ja loppu oli enemmän ja vähemmän pelailua. Palloseuran parhaana palkitulle Ville Viskarille kertyi Mestis debyytissä 47 torjuntaa.
Ketterän parhaana palkittiin tehot 2+1 tehnyt Miku Ronkainen.