Palloseura matkasi Tampereelle KOOVEE vieraaksi haastavista asemista sillä joukkueen kokoonpanoon oli jouduttu pakon sanelemana tekemään muutoksia lauantain peliin verrattuna. Näiden ”SM-Liiga Original 10” joukkueiden kohtaaminen oli kauden kolmas, ”Greendanger” oli voittanut kaksi edellistä ottelua.

Avauserä oli melko tasainen, erän loppua kohti vieraat saivat otetta. Palloseuran parhaat paikat olivat Aapo Alapurasella,Veikka Kärjällä ja tulokas Jimi Rönkkösellä. Isännistä puolestaan vaarallisimmassa paikassa oli Aleksi Ojala, mutta Palloseuran maalilla Mestis-debytantti Aleksi Seppälä ei ollut yllätettävissä.

Palloseura sai yrittää ylivoimalla toisen erän alussa kun Ojala kampitti Joona Vainion. Anssi Rantanen pääsi laukomaan vapaasti, mutta KOOVEE vahti Verneri Virtanen torjui varmasti. Ylivoima tuotti lopulta tulosta, Erkki Laiho syötti poikki kentän Mika Huhtasalolle joka nousi vahvasti maalin kulmalle, terävä laukaus etukulmaan ja Palloseura meni 0-1 johtoon ajassa 22:52. Maalin jälkeen ote pysyi melko vahvasti koko erän Palloseuralla. Tilanteet olivat kuitenkin melko vähissä. Karri Forsblom oli loistopaikassa, Verneri Virtanen oli kuitenkin ohittamaton erän lopulla. Aivan lopussa KOOVEE pääsi kahdella-yhtä vastaan hyökkäykseen jonka Palloseuran maalilla Aleksi Seppälä torjui hienosti.

Kolmannessa erässä Palloseuralla oli hienoja tilanteita ratkaista peli, painostuksesta huolimatta tulosta ei syntynyt. Paavo Tyni pääsi pariinkin kertaamaan yrittämään, KOOVEE vahti Verneri Virtanen kesti samoin kuin Mika Huhtasalon terävän vedon. Hetkeä myöhemmin Topi Häggin vuoro oli yrittää, ilman tulosta.

KOOVEE sai otetta Joona Talan jäähyn aikana. Aleksi Seppälä oli hetken täystyöllistetty osoittaen olevansa erittäin käyttökelpoinen maalivahti myös miesten tasolla. Ylivoima ei tuottanut tulosta, mutta muutama sekuntti myöhemmin Eemeli Mäki laukoi vastustamattomasti Eppu Varjamon syötöstä numerot tasoihin ajassa 47:03.

Palloseura haki terhakkaammin johtomaalia, Miska Ronkainen laukoi hyvin ja Virtanen torjui vaivoin. Näytti siltä että ottelu etenee väkisin jatkoajalle kunnes viimeisellä minuutilla Aleksi Karlsson ja Erkki Laiho syöttelivät kiekon Topi Häggille joka nousi kulmasta vahvasti keskelle lähettäen terävän rannelaukauksen takayläkulmaan ajassa 59:29. KOOVEE sai vielä otettua 31 kertaa torjuneen maalivahti Virtasen pois maaliltaan, mutta Aleksi Seppälä ei enää joutunut torjumaan joten rauhallisesti pelannut debytantti pääsi juhlimaan 1-2 voittoa muiden Forssalaisjoukkueen pelureiden tavoin. Seppälälle kertyi ottelussa 15 torjuntaa. Voitto oli ”Greendangerille” seitsemäs perättäinen vierasvoitto!

Valmentaja Eemeli Parikka kommentoi voitokasta Tampereen vierailua seuraavasti: Tänään toisesta erästä oltiin pelin päällä. Jaksettiin jauhaa ja palkinto tuli lopussa. Maalintekoon olisi kaivattu hiukan terävyyttä, mutta kokonaisuutena hyvä vieraspeli. Puolustuspelaaminen on vahvaa tällä hetkellä vieraskentällä. Nyt palaudutaan ja siitä kohti lauantain reissua.