Palloseuran viikon toiseen kotiotteluun vieraaksi saapui Mestiksen kärkijoukkue Kiekko-Espoo.

K-Espoo otti heti ensimmäisellä laukauksellaan johdon kun Morten Jürgens laukoi kolmesta metristä kiekon ohi Eetu Niemisen ajassa 1:57. Myös seuraavat vaaralliset olivat vierasjoukkueella, mutta Eetu Nieminen torjui hyvin esim Perttu Iso-Kuortin yrityksen. Palloseura pyrki vastahyökkäyksiin ja lähellä oli ettei Joni Kuoppala päässyt tuikkaamaan tasoitusta.
Palloseuran yv alkoi ajassa 9:12 kun Arttu Tuomaala lähti hyökkäyspään kampituksesta jäähylle. Puolisen minuuttia myöhemmin K-Espoo syyllistyi väärään kotiin ja Palloseura pääsi pyörittämään kahden miehen ylivoimaa. Jani Lampinen oli kuitenkin K-Espoon maalilla ohittamaton.
Palloseura jatkoi hyvin ja Jere Ohtosella ja myöhemmin Erkki Laiholla oli maalipaikat. Myös K-Espoolla oli hyvä hyökkäys, mutta Arttu Tuomaala laukoi tyhjästä maalista ohi. Avauserässä Jani Lampinen torjui Espoon maalilla 11 kertaa ja Eetu Nieminen puolestaan napsi 8 torjuntaa.

Toisen erän alussa Palloseura joutui alivoimalle, kun Samuli Virtaselle tuomittiin rangaistus huitomisesta. K-Espoon yv kuitenkin päättyi, kun Jaakko Heikkinen syyllistyi korkealla mailalla pelaamiseen. Jäähyjen jälkeen K-Espoo otti 0-2 johdon Perttu Iso-Kuortin ikävän korkuisella laukauksella joka upposi Eetu Niemisen patjan yli verkkoon. Erän puolivälin jälkeen Samuli Virtanen istui erän toisen jäähyn, Palloseuran alivoima toimi hyvin.

Erän viidenneksi viimeisellä minuutilla Palloseura onnistui avaamaan maalitilinsä. Eppu Varjamo nousi vahvasti maalille, K-Espoolle oli tilanteen jälkeen tulossa jäähy. Konsta Keteli yritti maalintekoa ja kiekko ajautui Joona Talalle joka nosti kiekon verkkoon tehden kauden avausmaalinsa aiempien seitsemän syöttöpisteen jatkoksi.

Enempää maaleja ei toisessa erässä nähty. Eetu Nieminen oli toisessa erässä huomattavasti työllistetympi kuin Lampinen sillä Eetulle torjuntoja kertyi 13 ja Lampiselle vain 3.

Kolmannessa erässä Palloseura haki hyvin tasoitusta. Erä alkoi Palloseuran ylivoimalla, kun ensin Juho Koivusaari joutui kampituksesta ja reilua minuuttia myöhemmin Tommi Huhtala lähti koukkaamisesta jäähylle, mutta tätäkään kahden miehen ylivoimaa ei pystytty hyödyntämään. Paras paikka oli Mika Huhtasalolla juuri kun Huhtalan jäähy päättyi, Huhtasalo haki hyvin varmaa paikaa, mutta Jani Lampinen venyi huikeaan torjuntaan.

Palloseuran puolustus harveni Joona Talan saatua 2+10 minuutin jäähyn selästä taklaamisesta ajassa 48:50. Tämäkin yv jäi vierailta kesken koska he ottivat illan toisen jäähyn väärästä vaihdosta. Jäähyilyt jatkuivat vielä Topi Häggin huitomisjäähyn myötä. Alivoima kesti tänään hyvin, ylivoima ei kuitenkaan toiminut joten erikoistilanteisiin ei voida siinä mielessä olla tyytyväisiä. Vaikea sanoa olisiko paras pistemies, Miku Ronkainen auttanut, mutta mies katseli ottelua siviilit päällä.  2 ja puoli minuuttia ennen loppua Palloseura otti aikalisän ja tämän jälkeen Eetu Niemisen pois maalilta. Muutama paikkakin pystyttiin luomaan, mutta tulosta ei syntynyt ja lopulta Tommi Huhtala pääsi iskemään kiekon tyhjiin joten loppunumerot olivat 1-3. Kolmannessa erässä Eetu Nieminen torjui 13 kertaa ja Jani Lampinen 8 kertaa. Eetu Nieminen torjui koko ottelussa 34 kertaa ja Jani Lampinen 22 kertaa.

Valmentaja Eemeli Parikka näki ottelun näin: Tänään hyvä peli-ilme. Yv:llä oli mahdollisuus saada tarvittavat maalit. Peli parani paljon viime aikoina. Uskotaan omaan prosessiin ja voitot tulee sitä kautta.

Pizzeria Mali palkitsee joka ottelussa Palloseuran avausmaalin tekijän ja Pelaajan parhaasta suorituksesta. Pizza lahjakortit kuittasivat Joona Tala ja maalivahti Eetu Nieminen.

Kuva: Kari Vahaniitty

Teksti: FPS Mediaryhmä / Timppa