Kuva: Kari Vahaniitty

Forssan Palloseura kokee merkittävän miestappion, sillä viime otteluissa hurjaan vireeseen äitynyt Otto Nieminen käyttää sopimuksessaan olevan ulkomaansiirto-option.

Vaikeiden Liiga-kausien jälkeen uutta nostetta uralleen Mestiksestä ja FPS:sta hakenut Otto Nieminen jatkaa pelaajauraansa ulkomailla. Nieminen ehti edustaa FPS:aa pre-seasonin lisäksi yhdeksässä Mestis-ottelussa summaten kovat tehot 5+11=16.

On luonnollista, että Niemisen siirtyminen eteenpäin kirpaisee seura- ja valmennusjohtoa, mutta suoranaisesti siirto ei kuitenkaan yllättänyt.

– Tottakai Otolla oli merkittävä rooli joukkueessa, niin 5 vs 5, kuin erikoistilannepelaamisessakin. Koko ajan on kuitenkin ollut hyvin tiedossa, että siirtyminen ulkomaille on mahdollista, joukkueen päävalmentaja Asko Rantanen kertoo.

Vaikka Niemisen siirtyminen jättää joukkueeseen ison loven, niin minkäänlaiseen paniikkiratkaisuun ei ole syytä. Rantanen näkee joukkueen tulevaisuuden tilanteesta huolimatta oikein valoisana.

– Niinhän sitä sanotaan, ettei sota yhtä miestä kaipaa. Tottakai seura laittaa verkot vesille ja tutkan päälle, jos Otolle löydettäisiin korvaaja. Joukkueen tilanne on kuitenkin hyvä ja aika näyttää onko korvaajan hankkiminen tarpeellista. Onnistumisia on tullut leveällä rintamalla ja nyt on uusien vastuun kantajien aika nousta esiin. On hyvä muistaa, että meillä on laadukkaita pelaajia myös vähemmän peliaikaa saaneiden joukossa, joten kyllä tässä ihan selvät sävelet on jatkon suhteen, Rantanen näkee.

Luistintaituri itse on uuden edessä, mutta odottaa tulevaa intoa puhkuen.

– Kun loppukesästä olin ilman sopimusta, alkoi Mestis tulla itselleni ajankohtaiseksi sarjaksi. Näin parhaimpana vaihtoehtona palata kotiin Somerolle ja pukea jatkossa naapurikaupungin FPS:n pelipaidan ylleni. Tuota päätöstä en ole katunut päivääkään. Tavoitteeni oli nousta takaisin Liigaan tai päästä itseäni miellyttävään ulkomaan sarjaan. Kun nousu Liigaan tuntui olevan todella ison kiven takana, alkoi muut sarjat kiinnostamaan enemmän ja päätin nyt jatkaa ensimmäistä kertaa uraani ulkomailla, mistä olen todella innoissani, Nieminen kertoo.

Nieminen on kiitollinen seuralle sen tarjoamastaan ajasta ja toteaa, että vaikka jakso joukkueessa oli lyhyt, niin aika palveli Niemistä henkilökohtaisella tasolla juuri siten, kuinka mies itse toivoikin. Nieminen korostaa, että vaikka mies tässä kohtaa etenikin urallaan henkilökohtaiset tavoitteet edellä, niin pelaaminen joukkueelle oli aivan yhtä tärkeää ja on vakuuttunut siitä, että FPS saavuttaa kauden alla asettamansa tavoitteen, eli pudotuspelipaikan.

– Haikein tunnelmin hain kamat hallilta ja hyvästelin joukkueen. Nautin todella paljon tässä joukkueessa pelaamisesta – varsinkin kotiyleisön loistavan tunnelman edessä. Iso kiitos kuuluukin joukkuetovereille, valmennukselle, toimiston väelle sekä urheilujohdolle, joka mahdollisti optiot sopimukseen. Kiitos myös kannattajille isosta tuesta sekä kotipeleissä, että muutamassa vieraspeleissä, Nieminen päättää.

Forssan Palloseuran seurayhteisö kiittää ja toivottaa parasta mahdollista uran jatkoa uusien haasteiden parissa.

Kiitos, Otto!