Palloseura kohtasi viimeisessä vierasottelussa ennen joulutaukoa Kiekko-Espoon. Joukkueet kohtasivat joulukuun alussa Forssassa josta K-Espoo haki jatkoaikavoiton eli Palloseuralla oli nyt revanssin paikka.

Palloseura pääsi ylivoimalle kotijoukkueen Julius Rantaeskolan jouduttua kampituksesta jäähylle heti toisella minuutilla. Pyöritys oli kohtuu vahvaa mutta kiekkoa ei saatu maaliin ohi Juho Järvisen. Jäähyn jälkeen myös K-Espoo pääsi hyvään paikkaan jonka puolestaan Petrus Lintonen selvitti.

Viiden minuutin kohdalla Miro Keskitalo kamppasi keskialueen jalkakampilla Santtu Hakasen joutuen jäähylle. Jere Jokista haettiin mutta Järvinen kesti samoin kuin esim Oliver Kiljusen vedon.

Jos oli avauserän ensimmäinen 8 minuuttia suht tasaista niin tästä eteenpäin mentiin lähes täysin Palloseuran komennossa. 9 minuutin paikkaille Karri Forsblomin veto lipui lähes maaliviivalla. Avausmaali syntyi ajassa 11:12 Julius Grönroos, joka muuten on Espoolais-kasvatti, laukoi komealla lämärillä vieraat 0-1 edelle. Maalin syöttivät Oliver Kiljunen ja Joona Vainio. Hyvä ote jatkui erän loppuun saakka ja toiseksi viimeisellä minuutilla Palloseura meni 0-2 johtoon. Paavo Tyni nousi hyvään laukaisupaikkaan, Santtu Hakanen jatkoi ja kiekko tuli maaliviivaa pitkin Oliver Kiljuselle joka sai putata kiekon takatolpalta sisään.

Toinen erä oli avauserää tasaisempi. Erän alkupuolella Tommi Takaveräjä, joka muistetaan Palloseuran takavuosien tehomiehenä, taklasi kovaa Julius Grönroosia. Pelaajilla on sen verran koko eroa että taisi Tommin kypärä kopsahtaa Juliuksen leukaan. Grönroos pystyi onneksi jatkamaan myöhemmin peliä.

Palloseura sai hyvän pyörityksen aikaiseksi ja pystyi vielä vaihtamaan pelaajia lennossa ja Kiekko-Espoo joutui pyörimään omassa päädyssä ilman vaihtoja pitkät pätkät. Karri Forsblomilla ja Miska Ronkaisella oli hyvät tilanteet. Palloseuralle kävi kuitenkin vanhanaikaisesti ja eräs vaihto tapahtui liian kovalla innolla, seurauksena väärä vaihto ja 2 minuutin alivoima josta toki selvittiin melko helposti Petrus Lintosen nähdessä kotijoukkueen laukaukset.

Toinen erä mentiin maalittomasti vaikka myös Petrus Lintonen joutui erän loppupuolella torjumaan esim. Oskari Lemetyisen hyvän yrityksen. Viimeisellä minuutilla Leevi Lemberg kiersi hyvin maalipaikkaan mutta Petrus Lintonen torjui upeasti.

Kolmannen erän alussa K-Espoo sai sitten kuparisen rikki Mikko Lehtosen hyvällä maalinedustan rystynostolla. Lehtonen sai kiekon kulmassa ja nousi vahvasti maalille maalintekoon.

Kiekko-Espoo yritti tosissaan tulla tasoihin, mutta Palloseura onnistui hyvin pitämään parhaan laukaisusektorin kurissa. Toki vahva yritys aiheutti ylimääräisiä sydämen tykytyksiä Palloseuran kannattajille.

Vajaa seitsemän minuuttia Palloseuran nelosketjun Topi Hägg sai kiekon omalla siniviivalle ja nousi vahvalla luistelulla Kiekko-Espoon maalille. Järvinen oli lopulta voimaton ja Topi onnistui punnertamaan kiekon verkkoon asti ja Palloseura johti Häggin tahtomaalilla 1-3. Maali oli samalla Palloseuran sadas maali tämän kauden Mestiksessä. Tämä on eniten sarjassa.

Kiekko-Espoo pääsi ylivoimalle kun Paavo Tyni passitettiin jäähylle ajassa 56:35. Puoli minuuttia myöhemmin K-Espoo otti Järvisen pois maaliltaan ja alkoi pyörittää 6vs4 ylivoimaa. Palloseuran alivoima sai muutaman purun ja kesti rangaistuksen. Kotijoukkue jatkoi edelleen ilman maalivahtia ja ajassa 59:15 Santtu Hakanen sai kiekon oman maalin edessä lyöden sen kaukaa tyhjään Espoolais maaliin ja loppunumerot 1-4 olivat valmiit.

Palloseura pelaa vielä ennen joulutaukoa kotonaan lauantaina Joensuun Kiekko-Poikia vastaan.

Valmentaja Eemeli Parikka kommentoi ottelua seuraavasti FPS Mediaryhmälle: Tänään kova Mestiksen kärkipeli. Saatiin hyvän 1. erän hyvän tuloksen myötä itseluottamusta. Toisessa oli paikat ratkaista, ja kolmas meni taisteluksi. Yksi päästetty maali lämmittää aina ja antoi mahdollisuuden voittoon. Hyvä maalivahtipeli antoi myös hyvän perustan.