Palloseuran kolmen ottelun viikko päättyi kotiotteluun Kajaanin Hokkia vastaan.

Ottelun ensimmäinen tilasto merkintä tuli 8 minuutin kohdalla, kun Totte Moberg joutui korkeasta mailasta jäähyboxiin. Palloseuran alivoima kesti ilman vaikeuksia.
Jäähyn jälkeen Palloseura sai otetta ja Alex Mäkelä Hokin maalilla joutui torjunta hommiin ensimmäisen kerran avauserässä. Miku Ronkainen nousi vahvasti maalille ja seuraavassa vaihdossa kakkosketju aiheutti todellisen vaaratilanteen , mutta Mika Huhtasalon yrityksestä huolimatta maalia ei syntynyt. Erän viimeisellä minuutilla Kerho-laina Niclas Tenhovuori sai kiekon lahjaksi maalin kulmalla, mutta tästäkään ei syntynyt maalia. Avauserän alkupuoli mentiin Hokin komennossa, mutta loppua kohden Palloseura sai paremmin otetta pelistä.
Petrus Lintonen torjui avauserässä 13 kertaa ja Hokin Alex Mäkelä 7 kertaa.

Toisen erän alku mentiin päästä päähän mutta sitten Palloseura aloitti monen minuutin hallinnan , etenkin Joni Kuoppala halusi innokkaasti onnistua maalinteossa viime kauden seurakavereita vastaan mutta tulosta ei syntynyt.
Erän puolivälin jälkeen syntyi ottelun avausmaali Hokin mennessä 0-1 johtoon Joonas Savolaisen vedolla.
Palloseura pääsi ylivoimalle kun erää oli pelaamatta reilut 2 ja puoliminuuttia. Yv ei oikein rullannut, mutta tuotti lopulta tasoituksen. Mika Huhtasalolle pelattiin paikka maalin nurkalle ja Huhtis pääsi namuttelemaan kiekon maaliin. Yv maalin syöttivät Totte Moberg ja Riku Tuomola. Toisessa erässä Petrus Lintonen torjui 8 kertaa ja Alex Mäkelä 11 kertaa.

Kolmannen erän kolmannella minuutilla Niclas Tenhovuori järjesti Michal Kvasnicalle tilanteen mutta veto meni hieman ohi. Pyöritys jatkui, mutta tulosta ei syntynyt. Hetkeä myöhemmin Palloseuran HPK-laina Mikael Tapio joutui jäähylle, alivoima kestettiin helposti. Jäähyn päätyttyä Miku Ronkainen paineli vauhdilla maalille, jonne syntyi aikamoinen härdelli, mutta ei maalia. Yhdeksännellä minuutilla Konsta Keteli pääsi laukomaan hyvästä paikasta, Mäkelä onnistui kuitenkin torjumaan tilanteen. Erän puolivälissä joutui Hokin maalintekijä Joonas Savolainen jäähylle, heti jäähyn alussa Michal Kvasnica tuli vauhdilla maalipaikkaan, mutta tämän jälkeen yv oli heikkoa.
Totte Moberg järjesti hyvän tilanteen vajaa viisi minuuttia ennen loppua, Mäkelä torjui tämänkin. Ottelun komein taklaus nähtiin 3 ja puoliminuuttia ennen summeria, Samuli Virtanen taklasi komealla vanhalla kunnon perspommilla Hokin Eetu Santasen. Palloseura haki hyvällä sykkeellä voittomaalia, mutta Alex Mäkelä oli Hokin maalilla torjuntavireessä ja torjui kolmannessa erässä 23 kertaa ( yhteensä koko ottelussa 42 torjuntaa) joten ottelu eteni jälleen jatkoajalle.

Jatkoaika oli pitkään hieman varovaista peliä kunnes viimeisen minuutin alkaessa Niclas Tenhovuori taisteli kiekosta Hokin puolustusalueella ja onnistui nappaamaan sen. Hokin Aapo Holtinkoski koukkasi Tenhovuorta ja joutui jäähypenkille. Ylivoima tuotti lopulta  voittomaalin kun jatkoaikaa oli jäljellä 17 sekuntia. Palloseura pyöritti hyvin, Hokki onnistui kerran purkamaan ja kiekko meni Petrus Lintosen asti joka avasi nopeasti keskialueelle Miku Ronkaiselle, Miku kuljetti kiekon hyökkäysalueelle ja löysi takatolpalta Michal Kvasnican jolla oli ilo ja kunnia laukoa voitto Forssaan lukemin 2-1.

Pizzeria Mali lahjakorteilla palkittiin avausmaalistaan Mika Huhtasalo ja parhaasta suorituksesta Petrus Lintonen.

Kaj Kunnas haastattelee palkittuja sekä Michal Kvasnicaa FPS Fan Club YOUTUBE KANAVALLA!

Kuva: Kari Vahaniitty
Palkittujen kuva: Kirsi Toivonen