Mestis jatkui keskiviikkoiltana Palloseuran ja Kiekko-Espoon kauden viidennellä kohtaamisella.

Kiekko-Espoo aloitti terävästi ja jo 29 sekunnin kohdalla kiekko oli Palloseuran maalissa, maalin tekijänä oli Emil Oksanen.
Paavo Tyni nousi erän toisella puoliskolla vaarallisesti maalille muttei onnistunut sijoittamaan kiekkoa ohi Roope Taposen.
Nelisen minuuttia ennen erätaukoa Teemu Karjalainen katkoi K-Espoon hyökkäykseen lähdön ja pääsi laukomaan, Taponen torjui vaivoin selvittäen myös jatkotilanteet.
Seuraavassa vaihdossa sen sijaan toisessa päädyssä tapahtui ja Palloseura debyyttiä pelannut Daniel Lebedeff joutui antautumaan toistamiseen, Oscar Leppänen ohjasi lähietäisyydeltä 0-2 ajassa 16:32. Hetkeä myöhemmin kiekko oli jälleen Palloseuran verkossa mutta tuomaristo hylkäsi osuman videotarkastuksen jälkeen maalivahdin häirintänä.
Muutama sekuntti myöhemmin Palloseura kavensi, Karri Forsblom karkasi läpiajoon ja viimeisteli varmasti ansaitun 1-2 kavennuksen ajassa 18:08, maalin syöttivät Juhani Tamminen ja Paul Manushin.
K-Espoo onnistui harmillisesti iskemään vielä kertaalleen avauserässä, kiekko pelattiin siniviivalta nousselle kokeneelle Arto Laatikaiselle jonka tarkka veto upposi ohi Lebedeffin ja avauserän jälkeinen 1-3 tilanne oli valmis.

Palloseura pääsi toisen erän alussa ylivoimalla kun Aku Alho joutui kiinnipitämisestä jäähylle ajassa 20:52. Ylivoima ei ollut kovin vakuuttavaa, vaarallisin tilanne oli Janne Jokisen ohjaus aivan jäähyn lopulla.
Hetkeä myöhemmin Aleksi Karlsson taiteli hyvän maalipaikan ja myös Joona Tala nousullaan ahdisteli vaarallisesti Taposta.
Erän puolivälissä K-Espoo pääsi ylivoimalle kun Jukka-Pekka Kurtelius joutui kampituksesta jäähyaitioon. Alivoimalla Topi Hägg nousi hyvin ja laukoi, Taponen onnistui vaivoin torjumaan etukulmavedon. Palloseuran alivoimapeli oli vahvaa ja lisätakaiskulta vältyttiin.
Jäähyn jälkeen Palloseura kehitteli vaarallisia tilanteita. Karri Forsblom pääsi kokeilemaan pariin otteeseen kuitenkin ilman tulosta.

Palloseura tuli maalin päähän parisen minuuttia ennen toisen erän loppua. Teemu Karjalainen löysi keskeltä Erkki Laihon joka jatkoi Joonas Uimoselle ja Uimonen heti Topi Häggille mutta Taponen torjui, tilanne jatkui ja lopulta Erkki Laiho onnistui laukomaan kauden avausmaalillaan numeroiksi 2-3.

Heti maalin jälkeen pääsi Petteri Villanen laukomaan Palloseuran puolustusvirheestä mutta Daniel Lebedeff torjui. Toisen erän jälkeinen tilanne oli 2-3.

Kolmannen erän ensimmäisellä minuutilla tapahtui, ensin K-Espoon Anton Ollikainen karkasi läpi, Lebedeff torjui hienosti ja heti Juhani Tamminen tuli vahvasti maalipaikkaan mutta puolustus ehti hätiin eikä maalille tullut Riku Lindroos joutunut torjuntatehtäviin.

Kolmatta erää oli pelattu tasan 4 minuuttia kun Palloseura tasoitti komealla maalilla. Paul Manushin jätti taakse Karri Forsblomille joka löysi poikittaissyötöllä Juhani Tammisen, Tammisen suoraan syötöstä lähtenyt veto ei jättänyt Lindroosille mahdollisuuksia. Maalin jälkeen Teemu Karjalainen pääsi hyvään maalipaikkaan mutta ei onnistunut saamaan kiekkoa ohi Lindroosin.

Palloseura joutui alivoimalle 45:26 kun Anssi Rantanen joutui kaatamaan maalipaikkaan päässeen Kurtis McLeanin. Tällä kertaa K-Espoon ylivoima tuotti tulosta kun pari sekunttia ennen jäähyn umpeutumista McLean laukoi terävästi ranteella takakulmaan ja K-Espoo meni 3-4 johtoon. Seuraavalla minuutilla Palloseura joutui taas alivoimalle kun Paul Manushin joutui jäähylle mutta nyt Palloseura kesti jäähyn takaiskuitta.

J-P Kurtelius pääsi kohtuullisen hyvään maalipaikkaan vajaa kahdeksan minuuttia ennen loppua, Lindroos onnistui torjumaan Jukkiksen rystyvedon. Lisää jäähyjä tuli ajassa 53:06 kun Aleksi Karlsson joutui hyökkäyspään kampituksesta jäähyaitioon. Tällä kertaa vieraat onnistuivat kun Erik Autio tälläsi suoraan syötöstä ”ringetteviivalta” maalin kattoon. Kiekko tuli nopeasti takaisin kentälle mutta tuomaristo katsoi taas videoita ja havaitsi maalin syntyneen.

Palloseuralla riitti yritystä loppusummeriin saakka mutta mitään superpaikkoja ei saatu aikaiseksi ja niin pisteet lähtivät jälleen Espooseen numeroin 3-5. Lauantaina on uusi mahdollisuus kun K-Espoo saapuu jälleen Forssaan.

Eka erä oli vaikea, toisessa päästiin hyvin kiinni peliin ja  kolmannessa tasoihin mutta Espoon ylivoima oli tänään liikaa.
Henkilökohtaisia virheitä oli liikaa. Oman alueen puolustus pelaaminen oli avuaserässä pehmeetä, kaikki 3 maalia syntyivät merkkausvirheistä.  Pitää parantaa viikonloppuun, oppia virheistä ja vahvalla latauksella ja tiiviillä viisikko pelaamisella kohti lauantain ottelua kommentoi päävalmentaja Asko Rantanen ottelua.