Mestiksen runkosarjan viimeisellä kierroksella Palloseura matkasi Turkuun TUTO Hockeyn vieraaksi.

Palloseura rakensi muutaman hyvän tilanteen avauserässä. Michal Kvasnica karkasi läpiajoon, mutta Tuomas Aalto TUTO maalilla veti pitemmän korren. Tulosta syntyi ajassa 11:55 kun Mika Huhtasalo taiteili kiekon Aallon selän taakse, avausmaalin syöttivät Severi Savijoki ja Veikka Kärjä. Vajaa pari minuuttia myöhemmin Jesper Larinmaa joutui jäähylle ja Palloseura käytti tilanteen hyväkseen kun Konsta Keteli laittoi irtokiekon verkkoon ajassa 14:08. Maalin syöttäjiksi kirjattiin Erkki Laiho ja Joona Vainio. Palloseuran hyvä ote kesti viimeiselle minuutille, kunnes Valtteri Virtanen pääsi merkkausvirheen seurauksena laukomaan eränumeroiksi 1-2.

Toisessa erässä Palloseuralle avautui useampi maalipaikka, Kvasnicalla oli toinen läpiajo. Erkki Laiho pääsi alivoimalla nokikkain Aallon kanssa ja Totte Moberg pääsi kaksistaan Philip Pallinin kanssa karkuun, mutta mistään näistä tilanteista ei onnistuttu. TUTO sen sijaan pääsi tasoittamaan pelin ajassa 37:27 Leevi Lembergin laukauksella, joten tilanne oli kahden erän jälkeen 2-2.

Kolmannessa erässä Severi Savijoki kilautti ylärimaa. Palloseura pääsi ylivoimalle joka tuottikin tulosta kun Miku Ronkainen nosti maalin kulmalta Palloseuran johtoon ajassa 44:07. syöttöpisteet Konsta Ketelille ja Joona Vainiolle.

Palloseura piti enemmän kiekkoa, mutta TUTO onnistui vastaiskuissa. Ensin Roope Ranta pääsi keskiviivalla kiekkoon, Palloseuran vaihtovirheen seurauksena, ja pääsi laukomaan pelin tasoihin ajassa 53:25. TUTO:n kultakypärä Ranta oli asialla myös neljä minuuttia myöhemmin ja saatuaan syötön Valtteri Virtaselta hän laukoi isännät ensi kertaa johtoon ja se sitten kesti summeriin saakka vaikka Palloseura sai ilman maalivahtia pelatessaan vielä painostuksen aikaiseksi. Näin ollen pisteet jäivät Turkuun numeroin 4-3 Forssalaisten harmiksi. Paikalle oli saapunut komea joukko FPS Fan Clubin matkassa. Ottelu ratkesi samalla kaavalla kuten aiemminkin..TUTO onnistui kääntämään viime hetkillä ottelun edukseen.

Palloseura sijoittui sarjassa toiseksi viimeiseksi ja jatkaa kautta Mestis karsinnoissa yhdessä viimeiseksi jääneen Peliittojen tavoin. Palloseura kohtaa karsinnassa Suomi-sarjan finaalin hävinneen joukkueen. Peliitat puolestaan Suomi-sarjan mestarin. Suomi-sarja on välierä vaiheessa. Porvoon Hunters johtaa sarjaansa Kalajoen JHT:ta vastaan 2-0 ja Pirkanmaan paikallissarja Nokian Pyryn ja Lempäälän Kisan välillä on tasan 1-1.

Karsinta ottelut alkavat tämän hetken tiedon mukaan Forssassa keskiviikkona 29.3.

Teksti: Timppa

Kuva: Tytti Tukia