Palloseuran vieraaksi ensimmäiseen kotiotteluun saapui KOOVEE Tampereelta. Yli 700 katsojaa näki hyvävauhtisen, jännittävän Forssan kotiavauksen. Palloseura oli aktiivisempi mutta maalit ratkaisevat ja KOOVEE onnistui kahdella ylivoimaosumallaan viemään voiton maalein 1-2.

Palloseura sai ottelun alussa ylivoiman kun KOOVEEn Elias Elomaa joutui jäähylle korkeasta mailasta ajasta 1:51. Palloseuran ylivoima pyöri näyttävästi ja oli milleistä kiinni ettei Anssi Rantasen veto pomppinut verkkoon. Anssi pääsi yrittämään vielä toisenkin kerran ja lähellä kävi jälleen. Jäähyn lopulla Erkki Laiho laukoi vaarallisesti mutta KOOVEE maalilla Kimmo Rautiainen torjui.
KOOVEE puolestaan sai myös yrittää ylivoimalla kun Juhani Tamminen joutui kampituksesta istunnolle ajassa 6:05. Paras paikka oli Elias Elomaalla joka laukoi maalin kulmalta mutta Petrus Lintonen torjui varmasti.
Myöhemmin Palloseura kehitti muutaman hyvän tilanteen, mm.Topi Hägg laukoi läheltä mutta ohi. Avauserän jälkeen numerot olivat maalittomat.

Toisessa erässä ajassa 24:32 KOOVEE:n Antoine Herpin joutui jäähylle väkivaltaisuudesta ja Palloseura pyöritti vahvaa ylivoimaa Juhani Tammisen johdolla. Santtu Hakanen ampui keskeltä kovaa mutta Rautiainen selvitti kuten myös Jyri Waajakosken vedon.
Hetkeä myöhemmin Anssi Rantanen ja Joona Koppanen ottivat hieman yhteen Palloseuran maalin tuntumassa ja molemmat saivat kahden minuutin rangaistukset.
Tasavoimalla Miku Ronkainen murtautui maalipaikkaan mutta Rautiainen sai luistimen kärjen alakulmavedon eteen.
Erän toisella puoliskolla Aleksi Karlsson taklasi kovin Antoine Herpin mutta tuomariston mukaan osui päähän ja Aksu passitettiin 2+10 minuutin istunnolle. KOOVEE kuitenkin hassasi ylivoimansa syylistymällä väärään vaihtoon. Tasavoimalla Paavo Tyni nousi hyvin mutta törmäsi huolimattomasti Rautiaiseen ja KOOVEE pääsi pelaamaan neljällä-kolmea vastaan. KOOVEE käytti tilanteensa hyväkseen ja siirtyi 0-1 johtoon. Liam Finlay syötti ja Olli-Petteri Viinikainen pääsi tykittämään kiekon ohi mainion Mestis debyytin tehneen Petrus Lintosen.
Petrus Lintonen nollasi hetkeä myöhemmin hienosti Antoine Herpinin laukauksen. Toisen erän jälkeinen tilanne oli Palloseuran aktiivisesta otteesta huolimatta 0-1.

Kolmannen erän alku oli Palloseuralta hieman hapuileva ja vieraat olivat lähellä toista maalia kun Joona Koppasella oli lähes tyhjä maali edessä mutta Jukka-Pekka Kurtelius puolusti tilanteen hienosti.
Palloseuralla oli hieno tasoituspaikka kun kolmatta erää oli pelattu 5 minuuttia, Miku Ronkainen syötti keskelle ja Santtu Hakanen laukoi mutta kiekko kilautti ylärimaa.

Palloseura sai uuden yv-mahdollisuuden kun Colton Kerfoot sai kiinnipitämis jäähyn ajassa 47:59. J-P Kurtelius laukoi hyvin keskeltä mutta vieraiden puolustus blokkasi vedon. Jäähyn lopulla Santtu Hakaselle pelattiin hyvä paikka takatolpalle mutta pyörityksestä huolimatta tasoitusta ei syntynyt.
Palloseuran ansaittu tasoitusmaali syntyi ajassa 53:04. Juhani Tamminen voitti aloituksen taakse ja Miska Ronkaisen veto upposi Rautiaisen suojien välistä verkkoon ja Palloseura pääsi tuulettamaan kauden ensimmäistä Mestis maalia!

Viitisen minuuttia ennen loppua Miku Ronkainen laukoi kovaa mutta Rautiainen kesti. Puoli minuuttia myöhemmin Joonas Sillanpäälle tuomittiin estämisestä rangaistus.
KOOVEE onnistui tekemään illan toisen yv-maalinsa. Koppanen ja Finlay yrittivät ensin ja Lintonen torjui mutta Joona Koppanen ehti ensimmäisenä irtokiekkoon ja siirsi kiekon verkkoon ajassa 56:23.

Palloseura otti aikalisän maalivahti Petrus Lintosen pois maaliltaan ajassa 57:38. Palloseura kehittikin Aleksi Karlssonille paikan mutta Rautiainen torjui etukulmasta. Kiri vaikeutui kun Paavo Tyni joutui rikkomaan ajassa 59:19. Palloseura sai kuitenkin vielä otettua Lintosen pois maaliltaan. Hyökkäyspään aloituksen jälkeen kuitenkin Santtu Hakaselle tuomittiin hyökkäyspään rangaistus 8 sekunttia ennen loppua ja peli ratkesi siihen joten miehekkäästä taistelusta huolimatta Palloseuran pistetili jäi avaamatta.