Palloseura jatkoi valmistautumista kohti Mestis kautta kohtaamalla Hämeenlinnassa Liiga joukkue HPK:n. Ottelu pysyi jännittävänä viime hetkille saakka kunnes HPK osui tyhjiin ja ratkaisi ottelun voitokseen.

Palloseura pääsi kokeilemaan avauserässä kahden miehen ylivoimaa. HPK onnistui hyvin rikkomaan yv:n eikä tulosta syntynyt. Avausmaali syntyi erän puolivälin jälkeen HPK:n pelatessa kahden miehen ylivoimaa. Palloseura onnistui nousemaan tasoihin ajassa 17:29. Kiekko pelattiin maalin eteen Malte Hasselgrenille joka sai kunnian tehdä Palloseuran kauden ensimmäisen maalin. Osuman syöttivät Miro Lehtimäki ja Michal Kvasnica. Avauserän jälkeen numerot olivat 1-1.

Toisessa erässä syntyi peräti 5 maalia. Ensin Miro Lehtimäki laukoi tarkasti kiekon Kaj Saarisen selän taakse ajassa 23:35. HPK onnistui tasoittamaan seuraavalla minuutilla. Mutta Lehtimäki tuli ja tykitti kiekon uudelleen ohi Saarisen ajassa 25:49, tämän maalin syötti Malte Hasselgren. Valitettavasti kiekko löytyi taas pian Palloseuran maalista kun HPK onnistui sutimaan kiekon verkkoon maalinedus hässäkästä ja tilanne oli 3-3. Erän viimeisellä minuutilla puolustaja Viljami Jokirinne oli jäänyt vapaaksi HPK maalin eteen ja nosti Palloseuran 3-4 johtoon ajassa 39:36, maalin syöttäjät olivat Otto Pasonen ja Malte Hasselgren.

Palloseuran johto kesti kolmannen erän kuudennelle minuutille jolloin HPK osui jälleen ylivoimalla. Ajassa 49:05 HPK otti johdon, kuinka ollakkaan, jälleen ylivoimalla.Erän puolivälin jälkeen Palloseura pääsi yrittämään kahden miehen ylivoimalla, ylivoima oli parempaa kuin avauserässä, mutta HPK kesti. Palloseuralle tarjottiin vielä mahdollisuus kun yv. alkoi ajassa 56:19 , Alex Mäkelä otettiin pois maaliltaan. Viimeisellä minuutilla HPK osui kuitekin tyhjään maaliin ja numerot olivat 6-4. Tämäkään ei vielä riittänyt vaan HPK vielä kertaalleen läpiajosta joten lopulta loppunumerot olivat 7-4.

Palloseuran ykköketju Hasselgren-Kvasnica-Lehtimäki vastasi kolmesta maalista. Puolustuksessa Oskari Lahtinen pelasi ensimmäisen ottelunsa Palloseuran paidassa ja esitti muutaman vahvan taklauksen.

Ottelun tilastot löytyvät Liigan sivustolta.

Palloseuran päävalmentaja Christer Nylund haastattelussa ottelun jälkeen.