Palloseura matkasi perjantaina viikonvaihteen ensimmäiseen otteluunsa Kokkolaan Hermeksen vieraaksi.

Ensimmäiset minuutit mentiin vauhdikkaasti ilman katkoja. Kumpikaan joukkue ei pystynyt luomaan maalipaikkoja lukuunottamatta Hermeksen Janne Riihimäen vetoa jonka Palloseuran maalilla Eetu Nieminen torjui varmasti. Kahdeksannella minuutilla Juho Saikkonen punnersi hyvin maalin kulmalle, tämänkin Nieminen selvitti varmoin ottein.
Yhdeksännellä minuutilla Joona Vainio joutui poikittaisesta mailasta jäähyaitioon ja Hermes pääsi ylivoimalle. Palloseuran alivoima kesti vaikka kotijoukkueen kakkos ylivoimaviisikko pyörittikin vahvasti . Ja heti jäähyn päätyttyä Hermes ohjaus kilahti Palloseuran maalin ylärimaan.
Avauserässä alakynnessä ollut Palloseura pääsi ylivoimalle, kun Valtteri Meisaari keskialueella taklasi Karri Forsblomia päähän ja sai tempustaan 2+10 ajassa 15:30. Palloseura sai ylivoiman melko hyvin pyörimään, mutta Paavo Tynin eikä Mikko Lahtelan vedot ei löytäneet tietä verkkoon. Toiseksi viimeisellä minuutilla Heikki Harju oli nokikkain Eetu Niemisen kanssa, Nieminen veti jälleen pitemmän korren.
Avauserä päättyi siis maalittomana. Eetu Nieminen torjui erässä 10 kertaa ja Hermes maalilla Rasmus Korhonen 5 kertaa.

Toisen erän Palloseura aloitti terävästi ja tulostakin syntyi 22:21. Leevi Kannisto piti siniviivan jatkaen kiekon Totte Mobergille, joka puolestaan näki vapaasti tilanteeseen nousseen Anssi Rantasen. Kapteenin terävä veto painui yläkulmaan ohi Rasmus Korhosen ja tilanne oli 0-1.
Palloseuran johto kesti vajaa kolmisen minuuttia kunnes useasti ennenkin Palloseuran verkkoa heiluttanut Ville Sippala onnistui maalin edustalta tasoittamaan ottelun Eemeli Takalan esityöstä.
Palloseura kesti helposti Leevi Kanniston istuman rangaistuksen ja molemmilla puolilla ottelun puoliväliä ensin Santtu Hakanen ja myöhemmin Samuli Virtanen laukoivat hyvin, mutta nyt Rasmus Korhonen kesti yritykset. Hetkeä myöhemmin ensimmäistä otteluaan Palloseuran paidassa pelannut Santeri Peltola nousi hyvin maalin kulmalle, Korhonen onnistui kuitenkin torjunnassaan. Santtu Hakanen oli myös hyvässä paikassa, Korhonen esitti tähän hyvän räpylätorjunnan.
Palloseura sai hienon mahdollisuuden johtomaalin tekoon, kun ajassa 36:11 Wiljami Myllylä ja Juha Rautiainen joutuivat samanaikaisesti jäähylle. Kahden miehen yv ei kuitenkaan tuottanut tulosta. Ylivoima jatkui erän loppuun saakka, kun Julius Reini kaatoi maalille nousseen Paavo Tynin joutuen kiinnipitämisestä jäähypenkille. Toisessa erässä Nieminen torjui 7 kertaa. Palloseuran hallintaa osoitti Rasmus Korhosen 13 torjuntaa.

Hermeksellä oli loistopaikka johtomaalin tekoon kolmannen erän kolmannella minuutilla, mutta Eetu Nieminen onnistui torjumaan vapaasti maalille päässeen Veeti Lehmuskallion tuikkauksen.

Erää oli pelattu noin 7 minuuttia, kun Karri Forsblomin syöttö tavoitti Mikko Lahtelan maalin edustalta mutta ohjaus osui tolppaan. Hermeksen Julius Reini puolestaan oli lähellä maalintekoa mutta poikittaissyötöstä lähtenyt veto kimpoili yli maalin. Tilanteen jälkeen Totte Moberg joutui jäähylle, Palloseuran alivoima jatkui hyvänä ja tilanne pysyi tasoissa.

Mikko Lahtelalla oli toinenkin paikka ratkaista ottelu, mutta maalikehikko pelasti jälleen Hermeksen. Palloseurakin pääsi yrittämään kolmannessa erässä ylivoimalla Hermeksen Juha Rautiaisen jouduttua jäähylle estämisestä kuutisen minuuttia ennen summeria. Jos oli Palloseuran alivoima hyvää, niin oli myös Hermeksen eikä kunnon paikoille päästy. Jäähyn jo päätyttyä Korhonen hieman pompotti, mutta Veikka Kärjä ei onnistunut lyömään irtokiekkoa verkkoon. Kolmisen minuuttia ennen loppua mentiin päästä päähän, ensin Joona Tala laukoi ja Korhosen torjunnan jälkeen Hermes nousi hyvään vastahyökkäykseen joka päättyi Erik Ahopellon terävään laukaukseen jonka Eetu Nieminen komeasti koppasi. Viimeisen minuutin kiekko pyöri ikävästi Palloseuran päädyssä, tosi mitään kunnon tilanteita ei syntynyt. Vaarallisin oli ehkäpä Reinin veto siniviivakuti, joka kuitenkin meni ohi muutama sekunti ennen loppua.

Jatkoajalla ei oikein kunnon paikkoja ollut kummallakaan joten ottelun ratkaisu jouduttiin hakemaan joukkueiden ensimmäisen kohtaamisen tavoin voittolaukauskilpailusta. Palloseurasta onnistuivat Totte Moberg, Mikko Lahtela, Santtu Hakanen ja Karri Forsblom. Forsblomin osuman jälkeen Hermeksen olisi pitänyt tehdä maali, mutta Eetu Nieminen torjui Topias Liljamon yrityksen joten Palloseura pääsi tuulettamaan vierasvoittoa jo kahdeksannen kerran putkeen!

Eemeli Parikka kommentoi Palloseuran mediaryhmälle tyytyväisenä seuraavaa: Tiukka vääntö. Hiukan maalinteko vaikeata, mutta onneksi saatiin kaksi pistettä. Oltiin mielestäni toisessa ja kolmannessa niskan päällä ja ansaittiin kaksi pistettä. Upea taistelu av:llä tänään ja puolustuspelaaminen hyvää.