Palloseuran vierasottelut jatkuivat kauden pisimmällä vierasreissulla Rovaniemellä, johon otteluohjelman muutoksien takia jouduttiin matkustamaan keskellä viikkoa ja vain tämän yhden ottelun takia.

Ottelu ehti tuskin käynnistyä kun kiekko oli jo Palloseuran maalissa. Nicholas Canade ajoi maalille ja löysi takatolpalta Heikki Huttusen joka iski jo kauden 17. maalinsa.
Palloseura ei häkeltynyt vaan tuli tasoihin ajassa 2:15. Nelosketju osui heti ensimmäisessä vaihdossaan, Topi Hägg ja Aapo Alapuranen syöttivät ja Veikka Kärjan etukulmaveto yllätti Vilho Heikkisen ja tilanne oli 1-1.
Joona Talalla oli hyvä tilaisuus viedä joukkueensa johtoon, mutta Vilho Heikkinen peitti etukulman ja torjui. Vastaavasti toisessa päädyssä Eetu Nieminen nollasi Heikki Huttusen yrityksrn, Huttunen oli jäänyt aivan vapaaksi maalin eteen ja sai kiekon RoKin katkottua Palloseuran hyökkäykseen lähdön siniviivalla.
RoKi kehitteli loistopaikan kun erää oli jäljellä 7 min, mutta Gabin Ville ei onnistunut saamaan kiekkoa verkkoon ohi Eetu Niemisen.
Palloseura sai loistopaikan parisen minuuttia ennen erätaukoa, kun Paavo Tyni pääsi kokeilemaan maalin edustalta. Heikkinen kuitenkin selvitti tilanteen samoin kuin Mika Huhtasalon jatkoyrityksen.

Toisen erän alku mentiin ilman vaarallisia tilanteita vaikka Palloseura sai kokeilla ylivoimaakin. Erän seitsemännellä minuutilla Palloseura pyöritti vahvasti Aleksi Karlssonin ja Leevi Kanniston johdolla. Hetkeä myöhemmin Joona Vainio joutui jäähyaitiioon, Palloseuran alivoima kesti Eetu Niemisen johdolla. Jäähyn päätyttyä Mikko Lahtelalla oli hieno tilanne maalin edessä, mutta veto suuntautui yli maalin.
Hyökkääjänä pelannut Paavo Tyni oli jälleen pahan teossa RoKi maalin kulmalla seitsemän minuuttia ennen erätaukoa, mutta Heikkinen kesti samoin kuin jatkohässäkän maalin edustalla.
Leevi Kannisto ja Canade ottivat hieman yhteen ja molemmat lähtivät jäähylle. Tasavajaalla Miska Ronkainen vapautti Mikko Lahtelan nokikkain Heikkisen kanssa, mutta kiekko ei verkkoon saakka tietään löytänyt.
Palloseuran seuraava tilanne oli Joona Vainiolla, mutta Heikkinen venytti laukauksen eteen. Toinen erä päättyi siis maalittomana.

Kolmas erä alkoi vaihtelevasti. Ensin Muratov nosti vahvasti RoKin hyökkäystä ja Eetu Nieminen sai venyä torjuakseen tilanteen ja heti perään toisessa päädyssä Totte Moberg pääsi kokeilemaan.
Nikita Dolgopyatov nousi kolmannen erän puolivälin jälkeen hyvin keskelle, Eetu Nieminen torjui loistavasti.
Vajaa viitisen minuuttia ennen loppua Erkki Laiho syötti maalin eteen, Aleksi Karlsson yritti ensin ja jatkossa Leevi Kannisto pääsi yrittämään, mutta Vilho Heikkinen venyi torjuntaan.
Kotiyleisö kävi tuomaristolle kuumana neljä minuuttia ennen summeria, Joona Talan maila kopsahti vahingossa Gabin Villen naamaan mutta Tala selvisi tilanteesta ilman rangaistusta.
Hetkeä myöhemmin Karri Forsblom rakensi tilanteen Anssi Rantaselle jonka laukauksen Vilho Heikkinen selvitti.
Palloseura pääsi 2 ja puoliminuuttia ennen loppua ylivoimalle kun Batyrlan Muratov kaatoi Paavo Tynin. Ylivoima jauhoi hyvin ja Mika Huhtasalo pääsi kokeilemaan maalin kulmalta, mutta Heikkinen torjui käsivarrellaan. Ylivoimamaalia ei onnistuttu tekemään joten ratkaisu jouduttiin hakemaan jatkoajalta numeroissa 1-1.

Jatkoaika oli jotain käsittämätöntä! Allekirjoittanut ei muista pitkään aikaan tuollaista nähneensä Mestiksessä. Siinä mentiin eikä meinattu! Eetu Nieminen torjui kuudesti ja kotijoukkueen Vilho Heikkinen kolmesti, Palloseura laukoi lisäksi tyhjistä yli kuten Miska Ronkaiselle jolle Topi Hägg petasi upean paikan. Miska paikkasi erheensä myöhemmin kun Eetu Nieminen hieman seikkaili ja RoKin Heikki Huttunen pääsi laukomaan kohti tyhjänä ammottavaa maalia, mutta Miska heittäytyi oikea-aikaisesti ja pelasti tilanteen. Jatkotilanteessa Huttunen yritti vielä uudelleen, mutta nyt Nieminen oli jo maalilla ja torjui.
Lopulta ratkaisu syntyi kun RoKi kapteeni Antti Järvelän tarkka takayläkulmaveto yllätti Eetu Niemisen ajassa 64:19.
Palloseuralle siis matkaan 1 piste ja bonuspiste jäi Rovaniemelle maalein 2-1 (ja)

Teksti: FPS Mediaryhmä / Timppa