Palloseura jatkaa tälläkin viikolla kahden ottelun tahdilla, poikkeuksena viime viikkoon on että nyt molemmat ottelut pelataan kotihallissa.

Torstaina Forssaan saapuvaa Joensuun Kiekko-Poikia vastaan on Palloseuralla näytön paikka sillä kauden toistaiseksi ainoa kohtaaminen päättyi Palloseuran 2-6 kotitappioon.
Tämän joulukuun kohtaamisen jälkeen JoKP on pelannut kymmenen ottelua, joista on voittanut 5 ja hävinnyt 5. Ennen alkavaa viikkoa JoKP on voittanut 2 edellistä otteluaan. Hokki kaatui vieraissa 3-5 ja Hermes Joensuussa 5-2. Ennen Forssaan saapumistaan joukkue pelaa vielä Turussa keskiviikkona.
Kiekko-Poikien sijoitus on tällä hetkellä seitsemäs, pisteitä joukkue on kerännyt 47 pelaamissaan 30.ssä ottelussaan.
Kiekko-Poikien kultakypärää kantaa Joel Kerkkänen tehoin 14+20. Denis Kusy seuraa tehoin 15+17. Joulutauolla JoKP purki sopimuksen Kohei Saton kanssa ja ehkäpä pahempi takaisku oli SaiPa laina, viime kauden tehopelaajan, Nicolas Werbikin lähtö. Lähtijöitä paikkaamaan JoKP hommasi isokokoisen Slovakin, Timothy Sille on nyt pelannut 2 ottelua tehoin 0+3.
Kiekko-Poikien maalivahdit ovat Kasper Lehikoinen (19 ottelua, 87,87 torjunta%) ja Riku Lindroos (12 ottelua, 89,29%)

FPS vs JoKP Forssan Jäähallilla torstaina 19.1 klo 18.30

Lauantaina Forssaan saapuu vieraaksi KOOVEE Tampereelta.
Joukkueet ovat niinikään kohdanneet vasta yhden kerran, lokakuun lopulla Tampereella jossa Palloseura voitti ensimmäisen ja viimeisen erän mutta ottelu päättyi silti KOOVEE:n 5-3 voittoon.
Dynamo kuten KOOVEE:n perinteinen lempinimi kuuluu on hävinnyt kuluvan vuoden kaikki ottelunsa, toki viime lauantaina vasta voittolaukauksilla RoKi:lle 3-4. Ennen Forssaan saapumistaan KOOVEE kohtaa vielä perjantaina Peliitat Tampereella.

Pisteitä KOOVEE on koonnut 44 pelaamissaan 33.ssa ottelussa. Tämä oikeuttaa tällä hetkellä taulukossa sijalle 8.

KOOVEE sai riveihinsä vahvistukseksi Jesse Pelamon joka ennen ulkomaan kierrostaan takoi KeuPa HT:n riveissä tasaisesti yli 35 tehopisteen kausia.
Dynamon tehotrion muodostavat Okko Kangasniemi (5+26), Samu Markkula (12+14) ja viime kaudella Palloseurassa HPK-lainana viilettänyt Santtu Hakanen (7+16). Joukkue on saanut maalilleen aika ajoin Ilveksestä Jakub Malekin (90,07%) tuuraamaan Samu Pakarista (91,30). Myös Reima-Ville Roos ja Verneri Virtanen ovat esiintyneet KOOVEE:n maalilla.

FPS vs KOOVEE Forssan Jäähallilla lauantaina 21.1 klo 17.00

Ottelua ennen klo 13-15.30 koko perheen OP Hippoluistelu, tapahtumassa mukana FPS pelaajia. Mahdollisuus yhteiskuviin ja nimikirjoituksiin. Hippoluisteluun vapaa pääsy.

Palloseura onnistui viime viikolla saamaan 4 pistettä lisää taulukkoon, Peliitat ottelussa 2 pistettä enemmän jäi 10 sekunnin päähän kun vieraat tasoittivat ja voittivat vielä voittolaukauskisan. Vantaalta haettiin kauden toinen kolmen pisteen vierasvoitto.

Miku Ronkainen onnistui jälleen kartuttamaan pistetiliään ja kantaa edelleen kultakypärää tehoin 11+17. Michal Kvasnica osui lauantaina kahdesti ja nousi Palloseuran parhaaksi maalintekijäksi kolmellatoista maalillaan, syöttöjä on saman verran. Konsta Keteli teki yhden kauden komeimmista maaleista Vantaalla ja nousi kolmen pisteen ansiosta tehoihin 6+13. Lauantaina debytoinut Philip Pallin pyrki aktiivisesti laukaisupaikoille, mutta tulos jäi vielä odottamaan itseään neljästä laukauksesta huolimatta. Maalivahdit Petrus Lintonen ja Eetu Nieminen pelasivat molemmat yhden ottelun perusvarmalla esityksellä. Petun torjunta% on 89,03 ja Eetun 89,81.

Mestiksen kurinpitäjä ilmoitti tiistaina että Topi Hägg joutuu huilamaan kolme ottelua, syynä törmääminen pelitilanteessa linjatuomariin.

Poissaolijat:

Topi Hägg (pelikielto 3 ottelua)

Samuli Aaltonen (viikko kerrallaan)
Eemeli Mäki (viikko kerrallaan)
Jere Ohtonen (viikko kerrallaan)
Miska Ronkainen (toistaiseksi)

Kuva: Kari Vahaniitty