Palloseura sai lauantaina vieraita Rovaniemeltä, kun RoKi saapui Forssaan kohtaamaan Palloseuran kauden neljännen kerran.

Avauserässä nähtiin yksi maali. Vieraat ottivat 0-1 johdon ajassa 8:07. Maalintekijänä oli Heikki Huttunen joka pääsi laukomaan Lauri Heinon hyvästä poikittaissyötöstä kiekon ohi Eetu Niemisen. Palloseura työllisti RoKi vahti Sami Sunia avauserässä 11 kertaa, mutta ruuti oli märkää ja toiseen erään mentiin siis numeroissa 0-1. Eetu Niemiselle kertyi avauserässä vain 3 torjuntaa.

Toisen erän kuudennella minuutilla Elias Kaarela pääsi laukomaan reboundista lukemiksi 0-2. Palloseura oli tullut erän alkuun hyvällä sykkeellä, mutta kun tulosta ei syntynyt niin vieraat rankaisivat. Myös ottelun kolmannen osuman teki RoKi. Miika Tiihonen oli jäänyt keskelle vapaaksi ja saatuaan syötön Jaako Manniselta hän laukoi kiekon verkkoon ja tilanne oli 0-3 ajassa 31:06.

Tilanne toisen erän jälkeen oli 0-3, toisessa erässä Eetu Nieminen torjui 9 kertaa ja RoKi:n Sami Suni 16 kertaa. Vaikka Palloseura laukoi melko paljon, niin suurin osa vedoista tuli suht vaarattomista paikoista eikä Suni joutunut venymään paraatipelastuksiin.

Kolmannessa erässä Eetu Nieminen otti muutaman varman torjunnan ja piti numerot siedettävinä. Erän puolivälissä Palloseura kavensi numeroiksi 1-3. Joona Tala levitti pelin hyvin poikki kentän ja Michal Kvasnica eteni hieman ja laukoi kiekon tarkasti takakulmaan. Maalin toinen syöttäjä oli Mika Huhtasalo. Palloseura yritti kavennusosumia lopussa ottamalla Eetu Niemisen pois maaliltaan, mutta takaa-ajo keskeytyi kun Konsta Ketelille tuomittiin kiekon tavoittelu tilanteesta huitomisrangaistus joten RoKi sai ylivoimalla varmistella loppunumeroiksi 1-3. Kolmannessa erässä Eetu Nieminen torjui 10 kertaa, Sunille kertyi 6 torjuntaa.

Pizzeria Mali lahjakortit menivät avausmaalista Michal Kvasnicalle ja parhaasta suorituksista Topi Häggille , joka jakoi painavia taklauksia läpi ottelun.

Kuva: Kari Vahaniitty

Teksti: Timppa